Hvilken Rilleskærer

Hej LDS'ere

Overvejer om ikke der skal investeres i en rilleskærer. Generelt går jeg meget op i kvalitet men da jeg ikke regner med det er en maskine jeg kommer til og bruge så tit vil jeg heller ikke ud og ofre 7000 eller lign. på en sådan maskine. Har en festool støvsuger så er kun rilleskæren jeg mangler.
Er der nogen som har forslag til hvilken jeg skal vælge?
Har set lidt på denne
http://www.primusdanmark.dk/rillefr...jvvh6599l7
 Nogen som har nogen erfaringer med den?
Vil gerne have en med 150 mm klinge.
14 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg kan se det er en Ferm, og det er faktisk en rimelig kvalitet deres elværktøj. Så det tror jeg ikke du vil fortryde.
Især hvis du husker at det er et stykke hobby værktøj, og at det dermed ikke skal knokles
det er jo ikke en maskine der kræver den store nøjagtighed, så den kan sikkert bruges.
jeg købte en gang en lamelfræser, hvor alt var så slasket at enhver form for præcisionsarbejde var helt udelukket. så prøvede jeg en toolmate, den var ligeså ringe. festoolen fik jeg på et meget fordelagtigt udsalg, den dur.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
Næ. Dybest set er det jo bare en vinkelsliber der sidder 2 diamantskiver på. Men der er støvudsugning på hvilket vil blive kraftigt værdsat. Derfor jeg ikke bare vil bruge en vinkelsliber.
BTA handyman.

denne model er nærmest en ombygget rundsav.
mur arbejdet er noget satans at arbejde i
så stiller lidt krav på kvalitet.!

så jeg gætter på at ferm murrillefræsser den bliver hurtigt slasket.
til den pris.!!!

men det er sorsøget værd.


inden man skal smide flere kroner over disken.
men jeg ville nok ikke spare formeget på den type værktøj.
til det hårde liv i murstøv.!
man skal nok ikke forvente det vilde til den pris men kommer også lidt an på om det er beton,mursten,og blokke du skære i, plejer og bruge Baier, men de ligger også i den dyre ende god jul
Jeg sværger til den gode gamle "skilpadde" fra Beyer 
Skilpadde

Den maskine du linker til laver jo 2 riller, hvorefter du manuelt skal hugge midten ud, og det er ikke altid nemt, hvis stenene er hårde eller det er beton.

På den anden side så er skilpadden et forfærdeligt værktøj med en hel masse kræfter, så den skal behandles med respekt. Jeg er blevet revet ned af en stige af sådan en fætter, for når først den har fat, ja så har den sku fat !  Og hvis slangen til støvsugeren falder af, så kan den på et øjeblik fylde et rum med dejligt fint støv i alle kroge   

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hehe har selv kigget lidt på beyer.
Ingen tvivl om det er rolls roycen inden for rilleskæring, Men synes bare det er mange penge for et stykke værktøj jeg ved jeg kommer til og bruge meget sjældent, generelt kan jeg godt lide og have noget af det bedste i hånden, men lige her synes jeg virkelig det er overkill. Og ang. det og skulle hugge ud bagefter, tror ikke det bliver et problem da jeg både har en bosch 2-28 der kan slå med 3,3 joule og skulle det være noget meget genstridigt har jeg en dewalt sds max der kan slå med 14 joule.
Men har sat rilleskæren lidt i beru, har lige en del andre ting der er sat højere på ønskelisten.
Hehe vennerne er også begyndt og drille lidt, får jeg engang en håndværker på besøg så har jeg alt det værktøj han mangler hehe...

Hilsen Brian
he he man må ALDRIG gå ned på udstyr !!

Du kender vel historien om sælgeren der bliver ansat på prøve, og chefen overhører så at han afslutter et salg til en kunde på en camping vogn, jolle med påhængsmotor og et komplet fiskeudstyr.
Chefen siger bagefter: Hold da op, det klarede du jofint.
Ja.Sagde sælgeren, især fordi han spurgte om vej til en Matas, da han skulle købe Tampax til konen, så greb jeg tråden og sagde: hør det bliver da vist en kedelig week-end...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Hehe. Kan man afslutte sådan en handel er det vist tilbage til lønforhandlingsbordet.
Nemlig, aldrig gå ned på udstyr, der findes ikke noget værre. hehe
Der er yderligere 4 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis