F***** typisk

her har jeg gået og været rigtig glad for at jeg fik gang i min rendegraver så den skulle være klar til sneen kom.
og hvad sker i dag? starteren står af ! den har truet med det et stykke tid hvor jeg har troet det var batteriet der var sløjt, men ak nej den er bare død. har knoklet hele dagen med at rense pusse nusle med den men nej færdig er den og det er bare ikke nemt at hitte sådan en på en lørdag eftermiddag *suk*


mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

13 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg føler med dig
Så er det man har lyst til at sparke hunden - konen  og vælte det 24 personers kongelige på gulvet.
Håndværker: ja os i den grad ikke at det starter den men ja ;-)

Subwoof: jeg bor på Bornholm og jeg har stortset været alle igennem der kunne ligge inde med sådan en, men det er en ford 4550 (ford 4000) starteren er højre montere og sidder på alle ford modeller fra omkring 68 og frem til 95

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Måske den bare hænger i ankeret, har du prøvet at give den et par dask med hammeren.
desvære er det ikke bare det, har haft den adskilt renset og pudset og den kan køre meeeeeget langsomt rundt. men det er nok os den originale fra 74, den var fuld af oliesnask og det er nok det der har taget livet af den

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Annonce
Hvis den bare kører langsomt rundt, kunne det tyde på at den trænger til nye kul og en rensning af komutatoren. At der er olie i den betyder ikke noget større, da olie i sig selv ikke er ledende.
Ja, olien ville ikke være årsag til en afbrænding, men er det kommet pludselig kunne det være en ide at pudse anker og kul fladerne af engang, kunne være fordi den har stået stille i længere tid.
de egentlig symptomer er som et dårligt batteri, i takt med det er blevet koldere er den blevet mere og mere træg, og det har virket som om den lige skulle være varm før den kunne ta omdrejninger og så har der egentlig ik været problemer, men når batteritilslutningerne på den blir rødglødne bare man drejer nøglen, jeg så er der noget der ikke virker ;-)

kullene er rimelige, vel ca ½ størrelse af nye vil jeg tro. endelejet er noget trægt så det roder jeg med lige nu, men som en bonus er kobberledningen på det ene kul knækket, ik fedt når man kun har en gasbrænder til at sølvlodde med ;-)
men jeg håber jeg kan få så meget liv i den at jeg ka starte maskinen, og så blir der nok bestilt en ny i næste uge, har fundet den til 1400,- med porto og det er vist billigere end at få starteren renoveret :-) så blir julegaverne bare ikke så store i år :-P

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Hej
Gert.m
den ledning som du mener er knækket på det ene kul, er nok nærmere brændt over fordi din starter bruger for meget strøm - der er enten overgang fra feltspolerne til stel eller også er dit anker brændt igennem inde i en af viklingerne.
Du kan teste det ved at prøve at forbinde 12V (eller 24 V) afhængig af maskinen til den ende af feltet som går på relæet og den anden til stel på polhuset - der må  IKKE  være noget forbrug overhovedet.
Ankeret tester du ved at forbinde spænding på stel (akslen) og den anden pol på kummontatoren - der må heller intet forbrug være - er der det er ankeret eller dine feltspoler kaput !
Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
ja den var ½ brændt og resten fik jeg klemt over da jeg samlede den, den ene gang :-(
jeg har bestilt en ny starter, efter at have set på den blev jeg enig med mig selv om at det var det bedste, den er pænt slidt over det hele, feltspolerne er rustne og skal som minimum pilles ud og renoveres, ankeret er slidt 3-4 mm ned det hvor kulllene kører, startdrevet virker men er også godt brugt. så P-lindberg sender en ny i morgen ;-)

mvh

Gert Møller

ja det kan laves :-

Der er yderligere 3 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis