Hjælp til powermax pro alarm

Hej forum

Jeg har lige opsat en powermax pro herhjemme. Men jeg har lige et par spørgsmål hertil.

1. Tilstandstest : ind til videre har jeg kun 2 ting koblet på, som var med i kittet, dvs. En magnet kontakt samt en pir føler. Når jeg prøver atvælge tilstandstest, åbner jeg førstdøren (zone 1 er magnetkontakten) og det virker fint, den returnere med "stærkt" når jeg så går videre til zone 2 som er pir føleren, skriver den kun "ikke ok" jeg ved at pir føleren ikke diktere konstant, så jeg har prøvet at vifte med arme og ben, i 4 minutter, uden noget resultat. Det sjove er, at når den er i tilstandstest, blinker dioden ikke på noget tidspunkt, når alarmen er i "normal" klar tilstand, skriver den fint i displayet når den registrere bevægelse, som i dette tilfælled er i gangen, også når den er i tilkoblet tilstand, reagere den og slår alarm. Kan jeg have tilføjet pir'en forkert ?

2. Kan være dette spørgsmål løser sig, når spørgsmål 1 bliver løst. Når jeg tilkobler alarmen til "nattilkobling" går jeg ud fra at det er en skalsikring den laver, derfor skal pir'en jo ikke kunne aktivere en alarm, men det gør den, og så ryger ideen med nattilstand/hjemmetilstand.

Håber nogen kunne hjælpe mig med mine newbee spørgsmål.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
PIR'en skal kodes som en Indvendig. Sættes den til Perimeter, vil den være aktiv under nattilkobling.

Hvis PIR'en reagere og giver alarm er den også indlæst korrekt! Se lidt igennem fingre med tilstandstesten, jeg har aldrig været tilfreds med den!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Hej weizo


Hvordan koder jeg den som en invendig så ?

Kan det passe at det er der, hvor den står som "forsinket 1" at jeg skal vælge invendig på listen i stedet ? Men at dør magneterne rigtig nok skal stå på forsinket 1 ?


Det virker som om du ved meget om alarmer. Kan jeg sætte et ringeklokke tryk ved vores fordør, og få alarmen til at virke som en ringeklokke også ? Har set nogen steder i menuerne, at der står "dørklokke"

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Jep, det er der du skal kalde den indvendig. Din magnet skal kaldes perimeter, så vil den være aktiv ved nattilkobling.

Du kan ikke forbinde ringetryk til systemet. Med dørklokke menes der at der kan afspilles en ringemelodi når en zone aktiveres. Fx når din indgangsdør åbnes.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Jeg så en installationsfilm på solar.dk hvor en "alarm mand" meget hurtigt og meget overfladisk viser opsætningen af powermax pro. Han siger bla. At magnetkontakterne skal sættes til forsinket 1. Men hvad er foreskellen så mellem forsinket 1 og perimeter ? Er det tiden før alarmen bliver udløst ? For så var det måske en god ide, at magnetkontakten ved hovedøren var en forsinket 1, så man kan nå ind og slå fra, i den alarmen går igang, og resten af magnetkontakterne var perimeter ? Eller har jeg helt misforstået her ? Og vil den så stadig være aktiv ved nattilkobling ? Jeg vil ihvertfald starte med at sætte min pir til indvendig.

Vil dørklokken lyden, både når alarmen er aktiv, og ikke slået til ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Ja, du har forstået det helt korrekt.

Dørklokken er aktiv i frakoblet tilstand. Ved tilkoblet giver den jo alarm.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Annonce
Så altså forskellen på perimeter og forsinket 1 er altså de 30sec når vi snakker magnet kontakter ? Det er ikke logisk for en neewbie

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Ja, zoner programmet som forsinket vil når disse aktiveres starte indgangstiden.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Ps. En PIR kan også programmeres som forsinket!

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Tak for din tid. Jeg er helt ny på det med alarm, så har en masse spørgsmål :-)

Hvordan forsinker jeg så pir tiden, når jeg nu har valgt invendig istedet for forsinket 1 ?

Jeg prøvede lige at slå dørklokke til, på zone 1 som er den på hovedøren, men der er ikke noget der ringer, når jeg åbner døren ? Den skriver fint i displayet, at døren er årben.

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Du koder bare din pir til forsinket.

Jeg har aldrig været ude for at benytte dørklokke funktionen, men den skal vidst kodes op inde under den specifikke zone.

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis