må jeg lave strøm på denne måde???

hej jeg har det dilemma jeg er ved at hjælpe en veninde på plads i sin lejlighed. de har været meget nærrige med fordelingen af kontakter da den i sin tid blev opført. nu står jeg så og skal lave noget med en forlængerledning. ( det er en 1 værelset) der er en seng, hvor jeg har  trukket en forlængerledning til brug for de to lamper der er samt en mobiltlf.  For en enden af sengen står der en rumdeler. Der vil hun gerne have noget lys også. Det nemmeste vil klart være at benytte det vægudtag der er lige ved siden af, men det er ligesom et loftudtag, så jeg vil egentlig gerne høre om det er forsvarligt at tage en  forlængerledning og klippe enden af og slutte den til i vægudtaget.

4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
du må godt lave forlængerledninger og sætte i stikdåsen. man må IKKE sætte ledninger bag i stikdåsen, dette kræver en elektriker, og særligt kabler som er tykkere og derfor kan klare mere strøm, ude at blive varme. foreslår at du laver en forlænger ledning mere. det ville være tilladt at lave en forlænger ledning fra et loftudtag, såfremt at det er en af dem med stik.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
 Skrevet af michael80 på 08 dec 2012 09:14
  så jeg vil egentlig gerne høre om det er forsvarligt at tage en  forlængerledning og klippe enden af og slutte den til i vægudtaget.
Så længe at ledningen bliver forsvarligt aflastet i begge ender. (De små plastikbøjler som spænder om kappen på ledningen) - Så er der ingen ko på isen. 

Kan ikke se hvilken forskel det skal gøre om lampeudtaget er med eller uden stikprop.
ok jeg vil købe en færdigmonteret forlængerledning med 6 udtag og kappe enden med handen af og sætte den fast i lampeudtaget må jeg det
Ja. Det må du gerne.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis