opvarmnig/varmeform

Hej alle.

søger nogle gode råd ang varmekilder, sagen er at vi har fået vores udestue lavet til vinterstue, det er en gammel tilbygning, som de forige ejere valgte at lave til en udestue, de fjernede taget og lage plast tag på. fjernede radiatore, pejs, osv. nu har vi så fjernet plast taget, isoleret og fået tagpap på. så alt er godt. vores opvarmning får vi fra sådan en zibro kamin, som varmer rummet fint op.

MEN problemet er at den sagtens kan æde 20 liter olie på 14 tage, og til en dunk pris på 350 kr, bliver det hurtigt dyrt. plus at vi slukker om aftenen , og næste dag er der kun 8 grader derude.
 så det koster ekstra meget at få det varmet op igen, især når det  er frost

så hvad skal vi vælge,?? vi har tænkt på en brændeovn, men den er dyr i anskaffelse, og der skal jo noget ind for at holde det varmt, og vi er ikke hjemme i dagtimerne,

 andet valg er en  varme pumpe, luft til luft, den ville jo kunne holde det varmt hele tiden. men koster jo også noget i anskaffelse.

næste ide er at få ført en radiator derud, det koster ikke så¨meget, men vi må ikke få en fast varme installistion der ude, da udestuen ikke kan blive godkendt fordi den ikke opfylder isolerings kravene, den er dog isoleret i vægge, gulv og loft, men ikke nok.

hva skal vi gøre??

Mvh

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

27 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad med et varmeflytnings anlæg? På den måde kan i flytte varmen fra det tilstødende rum.

R. C. Nielsen

Varmeflytning vil være en katastrofe, næsten da.
Det vil være varm luft med et højt fugtindhold, der flyttes til et koldere område -måske med kuldebroer etc- hvor fugten vil kondensere. Der vil som minimum blive en meget høj relativ luftfugtighed med deraf følgende dårligt indeklima.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

både en varmepumpe og brændeovn er vel også faste installationer? jeg ville vælge varmepumpe..
Jep... en varmepumpe ville være det bedste valg ...køb en Bosch eller Panasonic pumpe som begge har en cop. værdi på over 5.........

   elektriker fra jævnstrømmens tid
pizza bager# som jeg har læst det, er en brændeovn ikke en fast varmeistallationen, når noget hurtigt kan fjernes, er det ikke fast.

tror også vi vælger varmepumpe :-)

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Annonce
En pilleovn kan skaffes til rimelige penge, og der er indbygget magasin til pillerne jo. Så den kan køre selv, når i ikke er hjemme..

Elektronikteknikeren
men den koster jo nok omkring 10-15 tusind, plus skorsten

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Nu tog jeg lige en tilfældig side, der findes sikkert billigere modeller som er okay kvalitetsmæssigt, men nok ikke lige så effektive.

http://www.jpkol.dk/?pid=34&sub=19

Skal du have et pillefyr skal du også have skorsten til, samt installation, Det skal nok koste 20-30.000 hvis det skal være en god ovn, pillefyret er billigere når det er rigtig koldt, men ud over det koster det nok det samme i forbrug. pillefyret kræver dog lidt arbejde, det gør varmepumpen ikke..
Uha det var sandelig en dyr forretning , varmepumper findes meget billigere,prøv at shop around
 For 2mdr. siden købte jeg en Bosch VP med en cop på 5.3 for 9800kr.

   elektriker fra jævnstrømmens tid
Skrevet af Svend Høst på 07 dec 2012 14:36
Uha det var sandelig en dyr forretning , varmepumper findes meget billigere,prøv at shop around
 For 2mdr. siden købte jeg en Bosch VP med en cop på 5.3 for 9800kr.
Nu valgte jeg bare panasonic da jeg hørte de skulle være de bedste, og det er 2013 modellen, inkl montering.. man kan sikkert få bedre priser på 2012 modellen..

Her er den vist uden montering, http://gd-varmepumper.dk/product/panasonic-he9-nke-11/


Der er yderligere 17 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også