Varmekanon

Hej.

Jeg har brug for en varmekanon der hurtigt kan varme et lokale op af og til. Det er et lokale der ikke skal bruges dagligt men til arranementer nu og dal.

Planen er at købe en disel varmekanon tilpasset rummets størrelse. Jeg kan bare ikke helt blive klog på varmekanoner med og uden skorsten...

Min ide er at stille disel kanonen udenfor, i et lille dertil bygget skur, og så føre varme ind via et rør. På den måde slippe vi for støj. Men slipper vi osse for forbrændingsgasserne/fugten hvis det er en model uden skorsten... Nogen der har erfaringer i den retning? 

Har nemlig kig på et par kanoner til en ok pris, men uden skorsten..

Mvh Mads
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvis der ikke er skorsten på, får du hele møget ind ! Faktisk står der også i manualen til de skorstens løse, at de ikke må bruges til lukkede rum men kun hvor der er god ventilation.
Ja tænkte det nok. Tak for svarene. 

Onkelroar, nu skriver du "En med skorsten er noget billigere.." Jeg kan bare ikke finde nogen med skorsten til meget uden 10.000 mens en uden fåes lige under 4000.

Brugte er der hellerikke mange med skorsten. Men så må jeg jo punge ud eller vente på et godt brugt tilbud..

Igen. Tak for hjælpen.

Hvis du har 380 v. indstaleret kan du købe en varmeblæser på 9 kw. til under 600,00 kr. hos Onkel Harald. Bestillings nr. 7988
Og det er nok en del billigere at varme op med en sådan, med de olie priser.
vrøvl det er meget dyre at varme op med el 9 kw koster ca en 20 i timen.Der er ca 10 kw i en liter olie - lidt tab så siger vi 9 kw i en liter olie = 11,50 for den samme varme

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Annonce
men der er selvfølgelig en stor forskel i indkøbsprisen

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
her er der i øverigt en til under 10 kg med skorsten http://www.p-lindberg.dk/Katalog/Maskiner_og_olie.aspx?GroupID=111&ArticleID=37737
her er en anden til lidt over 10 kg http://www.p-lindberg.dk/Katalog/Maskiner_og_olie.aspx?GroupID=111&ArticleID=37734

<p>&#160;stave fejl er gratis</p>
Ellers køb et brugt varmluftsfyr, Dantherm eller lignende.
De fåes ofte til rimelige priser, jeg fandt et 25 kw til 150 kr. som jeg bruger i garagen, det varmer lynhurtigt op, og er meget billigere i drift end den 9 kw varmeblæser jeg havde før.

Jeg opvarmer kun garagen (bilerne står i carport) når jeg skal bruge den, el varmeblæseren skulle køre en times tid, hvis der var - 5-7 gr uden for, med oliekaloifæren er der varmt efter 10 minuter.

mvh jens
Skrevet af golf1985 på 06 dec 2012 14:30
vrøvl det er meget dyre at varme op med el 9 kw koster ca en 20 i timen.Der er ca 10 kw i en liter olie - lidt tab så siger vi 9 kw i en liter olie = 11,50 for den samme varme

Der er lige det at de varmekanoner jeg henviser til, skal kører på den specielle olie der koster mindst 299,00 kr. for 20 liter = 14,95 pr. liter og med et forbrug på 1,7 l. i timen kan du så selv regne på det.
Ja man skal finde en der køre på fyringsolie, defor forslog jeg et varmluftsfyr...

Eller i det mindste en varmekanon med skorsten.

mvh jens

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis