Ka' røgede ål fryses ?

Jeg har fået fat i nogle røgede ål, som jeg gerne vil gemme til en julefrokost. Spørgmålet er nu om jeg kan fryse dem ned til bedre tider ?

allan
22 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det kan du sådan set godt, men de mister altså noget af smagen ved den øvelse.
Ok de kan ikke fryses, er der nogen der en ide om hvor lang tid de kan holde sig i køleskaber (er nyrøgede) ?

allan
Et trick er at lægge dem i en tæt pose mellem f.eks. to bakker i køleskabet og så vende dem om hver dag- De skal ligge ved maks. 5 grader.
Det er det røget fedt der laver dem langtidsholdbare.
Jeg ved at nogle fiskeforretninger laver det trick, at de vender kassen med røget sild hver aften den kommer i køleskab.
Så vender de dem igen når de møder næste dag.
Sådan en kasse sild kan sælges som nyrøget i over en uge. Er der køl i vinduet hvor de ligger kan de sælges som nyrøget i to uger.

Hvis de bliver for gamle, kan du se mug ved gattet.. Og ja, der er folk der bare fjerner det mug og så spiser ålen.

Når de skal spises skal de ud af køl i så god tid at de når 20 grader inden de spises.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Skrevet af grandoldman på 04 dec 2012 19:42

Så vender de dem igen når de møder næste dag.
Sådan en kasse sild kan sælges som nyrøget i over en uge. Er der køl i vinduet hvor de ligger kan de sælges som nyrøget i to uger.

Hvis de bliver for gamle, kan du se mug ved gattet.. Og ja, der er folk der bare fjerner det mug og så spiser ålen.


Jo tak, og rigtig hjertelig god appetit!

Med venlig hilsen
ktm

 

Skrevet af ktm på 05 dec 2012 14:12

Jo tak, og rigtig hjertelig god appetit!

Den sidste linje er faktisk rigtigt.. jeg har set det praktiseret i en fiskebutik, jeg arbejdede i for mange, mange år siden.. 
Sammen med røget sild.. 

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Det er nok rigtig godt, at man ikke ser alt, hvad der foregår "ude bagved" rundt omkring!

Med venlig hilsen
ktm

 

Hvis du så det Ktm ville du sandsynligvis sulte ihjel
Jeg kunne nu nok godt tåle at sulte i et par måneder!!
Meeen, ikke på den baggrund!

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 12 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis