Ka' røgede ål fryses ?

Jeg har fået fat i nogle røgede ål, som jeg gerne vil gemme til en julefrokost. Spørgmålet er nu om jeg kan fryse dem ned til bedre tider ?

allan
Jeg har fået fat i nogle røgede ål, som jeg gerne... Vis hele indlægget
22 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
selvfølgelig kan de fryses, med hoved hale og skind, kan de fint fryses 1 måneds tid, uden at de mister den mindste smag, de kan derimod blive tørre og kedelige hvis du flår dem inden du fryser dem.

 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Undskyld jeg ikke har svaret før, ja jeg er kok og har prøvet det mange gange.


 Vær mod andre, som du ønsker, de er mod dig.
Kok og Havenørd.
Bedre sent end aldrig!

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg har godt nok spist ålene efter de havde være nedfrosset i nogle måneder og de smagte ganske udmærket, så det kan lade sig gøre. Men jeg er da glad for svaret, det kunne jo være at jeg fik brug for det en anden gang, om ikke andet så kunne det jo være at også andre kunne bruge det.

Så endnu engang tak for svarerne og go' jul til jer alle.

allan
Annonce
Hej GOM

Citat  "jeg arbejdede i for mange, mange år siden.. 
Sammen med røget sild.".

Unskyld  men hvordan var de sild at arbejde sammen med !!!

Kunne ikke lige lade være   hilsner Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Hvis du vil fryse frisk fisk, så put dem , i en pose med vand.
Når de så er tøet op igen så skyl dem i saltvand.
Så er de som friskfanget igen.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Et rigtigt godt råd. Bare tænk på ham den Østrigske stenaldermand som man fandt i en gletcher efter flere tusind år. Han var utrolig velbevaret, selv efter så mange år. Der er også gravet adskillige velbevare mammutter op af den Sibiriske tundra, dyrene ligner nogen der var anbragt der inden for den sidste måneds tid. Historien melder dog ikke noget om hvordan de smagte 
Røget fiskRøget fisk kan holde sig i ubrudt vakuum-emballage i 14 dage i køleskab (maks. 5 gr. C), hvis andet ikke er angivet på pakken. Efter åbning er holdbarheden ca. 5 dage i køleskab. Du kan også fryse den røgede fisk i originalemballagen eller anden fryseegnet emballage i ca. 3 måneder.
Allan Fischer skrev den 19-12-2013 20:26:56

Et rigtigt godt råd. Bare tænk på ham den Østrigske stenaldermand som man fandt i en gletcher efter flere tusind år. Han var utrolig velbevaret, selv efter så mange år. Der er også gravet adskillige velbevare mammutter op af den Sibiriske tundra, dyrene ligner nogen der var anbragt der inden for den sidste måneds tid. Historien melder dog ikke noget om hvordan de smagte

 Det du her skriver lyder ret interesant, hvor kan man læse mere om dette ?

Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis