Radiator reguleringshåndtag

Hej

Dem der i sin har lavet gulvvarme i mit badeværelse har sprunget over hvor gærdet er lavest og placeret termostatet i teknikskabet. Det virker egentlig ok det meste af tiden, men jeg kunne godt tænke mig, at der var lidt bedre styring.
Jeg har fået en ide, kunne man udskifte termostatet ud med sådan en her: http://www.billigvvs.dk/Varmesystemer-Radiatorer-Radiator-tilbehoer-Radiatortermostater--Danfoss-Reguleringshaandtag-m-snapkobling-175678.html

Hvis den virker som jeg tænker, så vil jeg altid have samme temperatur, og skal så bare justere den, som året nu går sin gang :-)

Jeg går forresten udfra at det er et termostat som sidder i teknikskabet, er der nogen som kan se det ud fra vedhæftede billede?


11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du da godt glemme alt om, så vidt jeg kan se, går der et rør / ledning ind til din thermostat . Den er forbundet med en føler i badeværelses gulvet.
Den ventil du henviser til er kun en ventil hvor du åbner og lukker for vandgennem strømningen, en virkelig dyr løsning.
Den ledning du kan se er ikke forbundet til termostatet. Jeg er ret sikker på at der ikke sidder en føler på badeværelset, jeg kan se at det er pex rør (tror jeg de hedder, du ved de bøjelige plasticrør) der er trukket til badeværelset.

Hvorfor skriver du at det er en dyr løsning med et reguleringshåndtag? Gør den ikke det samme som et termostat, det er bare mig som skal agere termometer?
Mon ikke det er en returtermostat der sidder der - dvs en der føler på returvandet?
Jeg ved ikke hvad der menes med et reguleringshåndtag (jeg læser det som håndtaget til en manuel ventil) - men en returtermostat er nok det bedste i dit tilfælde.
Hvis det virkelig er en alm. rumtermostat sidder den virkelig skidt.

Mvh
Det kunne jo være en retur thermostat som llr skriver, en almindelig ventil syntes jeg er alt for uprecis, så kan du lige så godt monterer en Balofix !
Hej igen

Jeg kiggede en gang til og det ser ud til at I har ret. Termostatet sidder på returløbet. Jeg går udfra, at der så ikke, lige er en nem løsning til at få lidt mere stabil temperatur på badeværelset?
Annonce
Altså.

Hvis det er en termostat der måler lufttemperaturen i teknikskabet - så ku' man vel godt tænke sig at gulvtemperaturen i badeværelset kom lidt ud af trit med behovet.

Hvis Dangoss-fidusen på dit billede er en termostat der måler på vandtemperaturen i returvandet og regulerer flowet derefter. Så er det vel hvad du har brug for?

For du vil vel gerne have en konstant GULV-temperatur i badeværelset???

Gulvtemperatur, ved ikke om vi mener det samme, men jeg ville da helst have samme rumtemperatur i badeværelset.

Men nå det virker ok, som det er nu, så det bliver nok endnu et projekt som ikke bliver bliver 100% færdiggjort.

I hvert fald tak for rådene
Det er en returtermostet, den har inddeling op til 8, fremløbstermostater går til 6.
Den føler på returvandets temperatur, normalt er returvandet kun et par grader varmere end rummet.
Fremløb, retur osv.

En almindelig radiator-termostat. Registrerer den ikke luftens temperatur, (ved termostaten), og regulerer vandflowet i gennem radiatorventilen således at den på "termostatskalaen" indstillede temperatur, værdi eller tal, (f.eks. 5), opnås?

Troede jeg det var. Eller hva?
Skrevet af Sitting Bull på 05 dec 2012 17:25
Fremløb, retur osv.

En almindelig radiator-termostat. Registrerer den ikke luftens temperatur, (ved termostaten), og regulerer vandflowet i gennem radiatorventilen således at den på "termostatskalaen" indstillede temperatur, værdi eller tal, (f.eks. 5), opnås?

Troede jeg det var. Eller hva?
Præcis, og en returtermostat føler på returvandets temperatur og regulerer så returvandet holder en konstant temperatur som er et par grader højere end den koldeste del af gulvet

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis