Sætte fodlister op.

Hej,

Hvad skal man bruge til at sætte fodpaneler fast til beton vægge? Skal de skrues fast, eller skal jeg bruge en speciel form for søm?

Mvh
Nis Jensen
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du kan evt. lime dem med monteringslim (sætlim), og så sætte dem i spænd natten over.
Skruer i plastplugs.
Plugtype bestemmes i forhold til hvilken slags beton der er tale om.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Der findes en sømpistol der kan skyde dem fast i beton, det noget hurtigere og kræver mindre spartling.
Men om det kan betale sig at invistere 1200 kr i den + kompresser og slange -kommer jo helt an på hvor meget du skal montere..

Du kan også bruge Monta flex 4,2 x 45 mm og bor for med 3,5 mm og skru skruen i uden ravplugs..

Ellers er det som Bull siger 6 mm plugs og nogle 5,0 x 50 mm skruer.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Montagelim er let og hvis du køber malede fodlister slipper du for at spartle og pletmale.
Holder montagelim godt hvis man limer det direkte på beton? Det lyder umiddelbart som den letteste løsning, men holder den?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hos mig har det holdt 6 år, ganske vist på malet glasfilt, men jeg kan ikke forestille mig at det er dårligere på beton.
Det skal nok holde med setlim eller montagelim ! Det eneste trælse ved at lime dem på er hvis væggene ikke er helt lige.

Når du skruer dem fast kan de "bøjes" med rund på skæve og gamle vægge... Men dette er nok ikke et problem hvis det er beton elementer.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også