Montering af port...

Jeg har købt en port hos Bango. Der er så angivet et hulmål. Dette har jeg så lavet i garagen..
Men nu vil jeg have lidt beklædning på i selve hullet, så det ser pænere ud. Jeg tiltænker at lime en gang ivarplank på hele vejen rundt i "karmen", så det har samme farve som porten.
Ivarplank er så lige 12 mm tyk. Så bliver hullet i porten altså pludselig 24 mm. smalere end oprindeligt tiltænkt. Er det ligegyldigt eller skal man gøre hullet større inden Ivarplank monteres i "karmen", så det endelige mål er lig det ønskede?
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er lidt forkert, synes jeg.

Du kan da nøjes med at sætte beklædning fra udv. vægbeklædning og ind til karmen. Så det fremstår som en slags tilsætning eller lysningsbeklædning.

Du bør måske vente med at monterer beklædningen indtil porten er monteret. Og skrue/sømme i stede for at lime.

Det har mange fordele at gøre det på den måde. F.eks. er det meget nemmere at udskifte - efter eventuelle påkørsler! :o)
Jo men på ydersiden er der klink, altså en skå kant hvis ses fra enden. Ideen er derfor at sætte en 5x5 cm trykket stolpe på kanten mellem lysningen og selve gavlen. Akurat som det er gjort i hjørnerne for at give en pæn ende hvor man ikke kan se enden af klink belægningen. Så kunne man sætte en bjælke og det laver så et pænt hjørne og så ivarplank i selve lysningen. Men ok ide med at vente med det til porten er monteret... tak.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis