Indvendig beklædning af garage.

Hej igen...

Så er der kommet vindpap, klinkbeklædning og tag på garagen.

Der mangler nu indvendig beklædning. Diskusionen omkring dampsrærre springer vi over, den er der skrevet tusindvis af linier om.

Tænker at beklæde indervægen med OSD plader. De er rimelig billige og ikke mindst skruefaste.

Men hvilke dimension? Er 12 mm nok, eller skal jeg op i 16 mm? Der er selvfølgelig isoleret bag.

Bærende konstruktion som pladerne skal skrues på er 50x100 mm lodrette reglar og en cc på 60 cm.

Der er 210 cm fra gulv til loft.

Det skal jo helst virke lidt stabilt og stift... Men vil hellere ikke skyde gråspurve med kanoner.
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
En 12 mm osb kan sagtens bære et skab m.m. Men det bliver jo heller ikke det store problem at ramme stolperne hvis du skal hænge store ting op.

Det kan ikke give sig diagonalt eller sidevejs, Den kan godt virke lidt levende til den bliver skruet fast.

Mine sider: Tømrer Fredericia & Festsange
Hvis der skal hænge lidt tungt værktøj på skruer eller søm i væggen, ville jeg ofre 16 mm plader.
Jeg har været for fedtet og med tiden begynder søm og skruer at vride!

Med venlig hilsen
ktm

 

jeg har lige mont 12mm på mit værksted, jeg syntes det er alt for tynde, jeg har godt nok cc på 813mm, men jeg sætter en plade mere op, så jeg har 2x12mm, så kunne jeg gøre det om, havde jeg som min taget en 16mm
Annonce
12 eller 16 mm OSB? De 4 mm gør vel ikke den store forskel mht. ophængningen?

Og der skal vel ikke hænges værktøj op over alt fra gulv til loft.

Du kan jo skrue plader, lægter/pinde eller anden forstærkning op - der hvor værktøjet og/eller sneskraberen skal hænge!
Nej, der bliver en værktøjstavle i et tykkere materiale og reoler der stå på gulv for resten. Så ikke det helt store vægophæng... Men skal jeg så forstå at du mener at 12 mm er fint nok?
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis