Tasso 20 intet tryk ?

Hej Jeg har en sådan et fyr

jeg så idag af der ikke var tryk på systemet og ville så fylde nået vand på men syntes ikke rigtig jeg kan få trykket op/fylde vand på.

håber nogen har en idee om hvad jeg gør forkert

se billederne der er et sort håndtag som jeg ville mene skulle drejes samtidig med man evt drejer på den lille firkentede hane ?

Mvh Casper

Fagudlært i Trælastbranchen 

Hej Jeg har en sådan et fyr jeg så idag af der... Vis hele indlægget
14 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Håndværker@ Grunden til at du ikke må havde slangen fast monteret, er af forsikringsmæssige grunde.
Nu kan jeg ikke se den nederste vent. men det ligner en af de billige ballofix med plastik håndtag. Tager jeg ikke fejl så er det kun håndtag du drejer og ikke ventil. Prøv at skrue håndtaget af og se om vent. ikke stadig er lukket.
Der sidder en slis/rille i håndtag som skal følge røret for at være åben.
Er den stadig lukket, tager du en skiftenøgle også kaldet en svensknøgle og drejer så rille langs med rør.
Man kan altid fylde tryk på et anlæg, hvis der er vand, intet rørbrud eller manometer virker

Edit: Ser nu at det er en messing vent. og ikke en billig.
Til gengæld kan jeg se at du papir liggende under din sikkerhedsvent. Hvis den har lettet/åbnet har du været oppe på 2,5bar og så skulle der være rigligt tryk på.
Prøv at pille slangen af ved det store håndtag og se om der kommer vand når du åbner i messing enden

it is better to burn out than to fade away
En anden god side hvor man kan få svar på mange spørgsmål er stokerpro.dk
Jeg er ret sikker på at Goggelogge forlængst har fået sit problem løst, spørgsmålet er fra December 2012.
At påfyldning slangen ikke må være fast monteret, har intet med forsikringen at gører. Det er som jeg tidligere har beskrevet, et spørgsmål om at fyret ved et uheld trykker vandet tilbage til friskvands forsyningen. Bare spørg din vvs-er.
Hej ja problemet er løs og det var hanen der var defekt fik den skiftet og nu kører den igen. vvs'eren skiftede den var ikke hjemme så har ikke fået spurgt ham om det er iorden eller ej den sider fast monteret men der en oliefyrs mand inden længe så spørg jeg ham.

Fagudlært i Trælastbranchen 

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis