Indbygningsmodul til skydedør. - Hvilke muligheder?

Hej

Jeg har besluttet mig for at bruge en løsning med en indbygget skydedør. Sidder nu og kigger på de der indbygningssæt, som Swedoor Kilsgaard tilsyneladende er de eneste der laver.

http://jeld-wen.dk/produkter/indven...kydedoere/

Jeg har også tænkt på at konstruere noget selv og så købe en skinne, men de der sæt er rimelig smarte da de ikke er ret brede. Jeg er nemlig begrænset på bredden.

Den model, som jeg gerne vil bruge, er et 96 mm M8 modul, men det dur åbenbart ikke til en dør med glas. Nogen der ved hvorfor?

Er der ikke andre systemer på markedet end dem fra Swedoor kilsgaard?

Mvh. Jakob Jørgensen
11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
http://www.tldoors.dk/skyded%C3%B8r-london-glas-m-indbygkarm/produkt-0602-062370010/

Men vægtykkelsen bliver muligvis for stor.
Jeg var også i syv sind, da jeg stod over for et sådant projekt. Men som sædvanligt var tanken værre end handlingen.
Jeg købte en god kvalitet stålskinne og hjul og satte eb dør, der svarede til de øvrige døre "på skinne". Med lidt omhyggelighed og omtanke, er det aldeles ikke svært.
Jeg satte den op i en ny væg, som en del af væggen, og altså ikke uden på en eksisterende væg og dermed fylder den ikke mere en de andre vægge.

Med venlig hilsen
ktm

 

Det er faktisk nøjagtig den model som du linker til Jenshøj, som jeg gerne vil have. Måske jeg bare er nærrig...:-) Havde bare en idé om at det kunne laves for mindre end 4.100,-

Silvan har en prisliste liggende online på Swedoor Kilsgaard. Indbygningsmodulet koster 2.600,- Hertil kommer døren. Men den koster vel ikke 1.500,- tænker jeg. Måske jeg skulle høre i Silvan.

Ktm: Jeg har heller ikke droppet den løsning du har lavet, men der hvor jeg tænker det bliver en udfordring er i selve åbningshullet, hvor døren kører ind i væggen. Her er der ikke plads til en lægte på hver side af åbningshullet hos mig og der ligner det, at de færdige sæt har en metalskinne, som må give noget stabilitet.

Mvh. Jakob Jørgensen
Jeg ved ikke om du kender Swalk ?
http://www.svalk.dk/media/65961/en_verden_af_skydedrsbeslag_brochure.pdf_ftp.pdf

Dem brugte jeg da jeg lavede en skyde dør, som godt nok ikke var indbygget, men lavet af en 12mm. x-finer plade, for at være så let som muligt...
Meeen det burde være til at bygge dem ind også.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Jo. Kender godt Svalk. Tror faktisk det var dem der havde lavet de skinner jeg kiggede på i Bauhaus. De er vist ret kendte mht. skinnesystemet. Kunne se på deres hjemmeside, at de faktisk også har hele indbygningskarme.

Det er helt sikkert muligt at lave noget selv, men som sagt er jeg bange for bredden. Alle de præfabrikerede løsninger har de her 2 lodrette lægter eller hvad jeg nu skal kalde dem, som ser metalforstærkede ud. Det er dem, der findes frem 50 sek. inde i filmen her:

http://www.youtube.com/watch?v=ory-IrsnzYk

De vandrette stykker, som monteres på de 2 lodrette lægter 1.10 min inde i filmen, ser også noget specielle ud.

Nå men ellers må jeg se om jeg kan finde et sted, som har sådan et system udstillet, hvor jeg kan lure det lidt af

Mvh. Jakob Jørgensen
Annonce
Nu kan det godt være at jeg er på dybt vand, men hvis du skal lave en væg, hvor døren skal sidde i, så er det vel ikke det store problem at gøre den solid nok.
Som jeg ser det, så har du brug for en topskinne døren hænger i, og enten en bundskinne(ala dem på et skab), eller nogle styr, så døren kører lige, hvis du ikke har noget dørtrin.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Nu kan det godt være at jeg er på dybt vand, men hvis du skal lave en væg, hvor døren skal sidde i, så er det vel ikke det store problem at gøre den solid nok.
Som jeg ser det, så har du brug for en topskinne døren hænger i, og enten en bundskinne(ala dem på et skab), eller nogle styr, så døren kører lige, hvis du ikke har noget dørtrin.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Det er rigtigt Henrik. Det du beskriver er der ikke det store i.

Der hvor jeg er betænkelig i "gds" metoden er det område af væggen, hvor døren befinder sig, når den er kørt ind i væggen. Her skal der jo være et eller andet, som gipspladen skal skrues fast i. Ellers får jeg en gipsplade der ikke er skruet fast i noget i et område på ca. 75 x 200 meter. Det kan næsten kun komme til at være noget "laller".

Det kan nemt laves med noget træ-/stålskelet, på begge sider af døren, men bredden på væggen vokser i så fald hurtigt. Her er det jo at det præfabrikerede system har de her vanger som klikkes/hægtes på.

Mvh. Jakob Jørgensen
I stedet for gips, valgte jeg en finerplade som jeg satte nogle vinkellister på som afslutning, som så også styrkede pladen, så det netop ikke blev noget "laller".

Med venlig hilsen
ktm

 

Jeg ville så bruge "svensker metoden".
De bruger altid X-finer bag deres gips, altså 10-15mm X-finer, og derpå et lag gips. Så har du en stabil væg, der også har den fordel at du let kan skrue ting fast (pas dog på med for lange skruer, så din dør lige pludselig ikke kan lukke eller åbne).  

Jeg ville ikke gøre det i alle tilfælde, men lige netop til et sådant "problem" med langt imellem lægterne, kunne det være en løsning.
Du kunne jo i princippet også lave 2 vægge tæt ved siden af hinanden, hvor du har en dør i mellem, selvom den selvfølgelig bliver noget bredere end normalt.

  

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis