Så kan den lidt endnu

Vores mosefunds Vølund ville pludselig ikke rigtig pumpe vand ud. Nå, jeg ringede til den lokale vaskemaskinereparatør, der- jo, det er en meget gammel maskine (444S), og om vi ikke hellere ville have en ny.
(Nej, det er snart jul, der er nok at bruge penge på, så 8-900 krer *billigt* for en ny pumpe).
Efter at de forsikrer mig om, at de RINGER først, så vi kan rydde op (der er ikke plads til at rydde væk i dagevis). Nå, så konstaterer jeg, at selvom mobilen har været med mig (også op i soveværelset- og selvom jeg ikke kan høre den, så kan manden- men INGEN har ringet), og vi ER hjemme- så er maskinen rippet, vasketøjskurvene er kastet omkring- kort sagt: Sur r*v. Det er fredag eftermiddag sent, så...

Det er irriterende med håndværkere!

Efter en lang week-end: Så ringede de, at nu havde de reservedelen, og kommer. Så jeg rydder (mig og min dårlige ryg) work-space. Men så er reservedelen forkert?!
. Nå senere på dagen ringer de igen, at nu havde de fundet, det de mangler på værkstedet (fomentlig det pumpehus, de har fjernet fra min maskine? Ellers kan jeg ikke se, hvor de har dét fra!).
Nå- han kommer og monterer- så bliver jeg spurt, hvor skruerne er? Jeg kan kun svare, det må, de sku selv vide! Reperatøren finder dem dog på mystisk vis.

Jeg er godt nok spændt på dén regning! 3 x kørsel, heraf 1 unødvendig fordi, de har taget dele med sig.

Nå men maskinen virker og centrifugerer som den lille kraftdøvel- den er. Fejlen: Der var knækket et faneblad i lænsepumpen.
Men: Den holder nok ikke evigt!

Modsat nyere dimser- er de gamle næsten ikke til at slide op. Jeg har haft en Bosch fra ny, der knækkede letmetalhængslet= glaslågen røg. De nyere kan man ikke få reservedele til.

Min mand ærgrede sig: Han ville gerne have en større ny til 9.000...  12 kg.
Men nu taler vi ikke dækkenvask.

Mvh
Tine


Mvh
Pinny
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Den her forstår jeg slet ikke...
Er det et spørgsmål om evt. hjælp ??..... eller er det brokkerøv..???...... eller er du utrolig glad for at en (sikkert) dygtig mand har fået din gamle maskine til at køre.??
Mvh Jan
Regningen blev så på - 3200
Jo jeg brokkede mig, da de modsat det, de lovede ikke RINGEDE. Og da de gjorde- manglede en reservedel, de havde fjernet. Men som lå på værkstedet. (Der hvor de selv havde lagt den). Jeg blev også spurt om skruerne... Som manden selv havde med.
Regningen er betalt.

Det gør jeg ikke- igen!

Mvh
Pinny
..... og?

 

Hej Pinny..
Kan godt forstå du føler dig snydt, men det er nok et forkert forum, du bruger til at forsøge at udstille en håndværker..
Dit indlæg bidrager jo ikke med noget.
Det er et "Lav det selv" forum.. sikkert derfor du ikke får mange rep.
Mvh Jan J
Annonce
Ja undskyld!
I har ret, og jeg var bare for frustreret til, at jeg burde skrive på nettet... (Hvor er min gaffatape, når der er brug for den?!)

Til gengæld virker maskinen - og vasker bedre rent! (Y) (Y) (Y)

Jeg mener nu ikke, jeg har hængt håndværkeren ud, der er ikke noget identificérbart i mit indlæg? Men afgjort: Forkert forum at poste i. My mistake... :-P

Til gengæld må jeg vel så spørge intelligent til, hvordan man skruer kontravægtene af, når maskinen engang skal kasseres- det er 90 % af vægten. ;-)

Mvh
Pinny
føler du dig snydt fordi du har brugt 3200 gode sure tjente danske kroner, på et gammelt lig? når man kan få en ny til den pris?
Af skade bliver man klog, men sjældent rig.
Nogen gange skal man erkende at ens grej, det være sig bil, vaskemaskine, cykel etc (jeg sagde ikke hustru...) er forbi skældsår og alder, og dermed er tjenelig til udskiftning fremfor reparation.

Det er altid klogt at bede om et tilbud eller i det mindste et overslag inden man bestiller en timelønnet teknikker til at lave noget arbejde for sig. Det sparer en for mange trælse oplevelser.

Sure lærepenge, det har vi alle nok prøvet, men så er du da den erfaring rigere.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Jeg synes så, at det klæder Pinny rigtig pænt, at erkende, at det var lidt overflødigt at starte en tråd med sådant brok i et anfald af heftig ærgrelse.
Det svarer lidt til, hvis man har fået en god flaske vin + det løse, og så sætter sig til tastaturet. Det er heller ikke altid, at det er de bedste indlæg, der kommer ud af det!

Med venlig hilsen
ktm

 

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis