Klargøre væg til fliser

Hej,

Jeg er ved at renovere badeværelse og skal nu klargøre væggene til nye fliser.
Som man kan se på billedet har der tidligere været fliser fra gulv og op til ca 1.70 m. Oven over er der malet med noget plastic maling som sidder rigtig godt fast.
Hvordan gør jeg væggen glat og klar til fliser?
Kan man pudse oven på malingen?

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hej igen,

Jeg er nu brugt et par time med en vinkelsliber for at fjerne malingen, men det sidder rigtig godt fast.
Jeg har fået lavet nogle dybe riller på kryds og tværs i malingen.
Kan man pudse hen over det? Evt med feks weber multipuds 280, som vidst binder godt på glatte overflader?
Jeg ved ikke om det er nødvendig at fjerne malingen.
En flisemonteringskyndig må på banen eller din fliselimsleverandør må udtale sig! .o)

Men det nytter næppe at lave riller i det. :o)

Skal det fjernes skal det måske være med kopsten på en vinkelsliber eller en excentrersliber eller en giraf eller sådan noget!
Ja, normalt fjernes malingen ikke så længe den sidder fast.

Er det dybe riller du har lavet nu, så puds dem over med en gang tyndpuds først, eller bare med fliseklæb inden opsætningen af fliser.
Det er 5-8 mm dybe riller jeg har lavet så pudsen har noget at binde med.
Jeg har givet det en tur med multipuds 280. Når det er hærdet så prøver jeg at teste holdbarheden.
Fliseklæb hæfter på fint maling. Malingen skal selvfølgelig sidde fast det er klart.
Det weber multipuds jeg brugte sidder i hvert fald også fast! Jeg lavede en lille test med nogle små klatter på malingen, og det var næsten ikke til at få af igen.
Så nu har jeg pudset alle væggene op og de er klar til vådrumssikring og så fliser
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også