Metabo boremaskine giver op

Hmm - jeg kan ikke finde min sædvanlige billige bilka-boremasline og så har jeg for en gang skyld fundet dette tunge monster Metabo maskine (arvestykke) frem med modelnummeret SBE 1000 Signal - den ser sådan ud

Den har det med at gå død - dvs. motoren drøner derudad og der er en helvedes larm, men det yderste drejer ikke rundt - bare jeg lægger lidt kræfter i - især hvis det sker i starten
Jeg har skruet løs på en masse - og ledt efter en manual - men uden held - nogle gode ideer til hvad der kan være galt?
Hmm - jeg kan ikke finde min sædvanlige billige... Vis hele indlægget
19 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
ja hvis boremaskinen har "set" mange "borehukninger"
og mange store skruer. der sætter sig i "huk"
så der er hård for intirotationskoplining.
antirotationskobling der er for ikke skal knuse arme på brugeren.
(at boremaskine rotere i "hukket")
når der skal lægges krafter i den.!
JA jeg kan ikke vide det - da jeg er ejer nr. 2, men jeg er sikker på, at den heller ikke blev voldsomt brugt under min Morfars tid - og den ser også ret "u-slidt" ud - så det undrer mig lidt at den alle rede skulle være slidt ned
T- BUKH
jeg forstår ikke rigtigt, din fremstillig af sagen
I første indlæg siger du, maskinen skramler meget, senere er der ingen mislyde, begge dele kan jo ikke være korrekte.

Lav det selv - det gi'r de bedste klagemuligheder

ErikChristensen 
t-buch.

du kan prøve med at lægge en lille videoklip i tråden hvor du "leger" med dyret.
(boremaskinen). med problemer.!
og der vi kan hør lyden fra gearkassen.!
Annonce
Synes ikke at jeg skriver noget af det, som du mener at have læst - jeg skal dog nok lægge en lydfil eller video op en af dagene
Dit første indlæg, skriver du "Den har det med at gå død - dvs. motoren drøner derudad og der er en helvedes larm, men det yderste drejer ikke rundt"
Så Lynæs er inde på noget rigtig,,
Hvis jeg var dig så ville jeg aflevere dette her antikke levn fra fortiden på den nærmeste genbrugsstation og så ofre de ca 400/500 kr som en moderne slagboremaskine på 500W som kan dreje begge veje med trinløst gear og med en 13mm patron , også vejer den ca kun det halve...............det var hvad jeg gjorde sidste år.......... 

elektriker fra jævnstrømmens tid
svend høst.

en boremaskine med 500 weatt og trinløst gear.!

du mener med milliongearkasse. med variatorgear alla scooter.!

men hastighed justers med aftrækkeren med "stillehjul" til forvalg af hastihed.
på de gængse en gears boremaskiner.!

men metaboen det er synd for at den skal skrotes. (arvestykke)
hellere i genbrugsbutikken.!
men som resavedels maskine er den bedre til.
eller smide en ny antirotationskobling. i boremaskinen.
hvis det kan betale sig.!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis