tagtrin

Min skostensfejer siger at jeg skal have nogle tagtrin på mit nye tag, har købt dem, men synes ikke at jeg kan montere dem. hvordan gør man, når ikke kan sætte dem på lægterne på grund af at afstanden fra lægte til tagtrin holder er for stor?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce

Man forklarer lidt om hvikken type tagtrin man har købt.
Og lidt om hvilken type tagbeklædning man har på sit hus.

Der er nemlig mange slagse - skal jeg sige dig! 

Den besked fik jeg også af skorstens fejeren da jeg indstalerede en ny stålskorsten i hytten, hvad han ikke fortalte var at en renselem på loftet kunne erstatte de ret dyre trin. Så har du mulighed for en renselem på loftet hvor skorstens fejeren kan komme til, er det ofte en billigere løsning.
den mulighed har jeg desværre ikke, da jeg så skal til at købe en ny, og det vil nok værer dyrer
Skrevet af gjohnsen på 28 nov 2012 23:14
Min skostensfejer siger at jeg skal have nogle tagtrin på mit nye tag, har købt dem, men synes ikke at jeg kan montere dem. hvordan gør man, når ikke kan sætte dem på lægterne på grund af at afstanden fra lægte til tagtrin holder er for stor?


Får  det første så har din skorstensfejer ikke KRAV på trin, så vil du ikke lave dette, har han faktisk ikke noget at skulle have sagt.

Men du har købt de forkerte trin, hvis ikke de passer på taget.

Havde du købt dem fra V.Meyer så er det faktisk ret simple at montere, og kan justeres både i breden og til taghældningen, og til Creaton Sinfonie tagstenen skal der bare files en smule af falsen i den underlæggene sten udfor beslaget, så passer de fint henover uden at hænge på beslaget.
Mon ikke de trin hænger PÅ tagstenen - og IKKE på lægten. Eller hva. .o)

Men mon der ikke skal files/bortfræses af både underliggende som overliggende tagsten?
Ihvertfald hvis man kikker på billedet "„FLEKSIBEL LÆGTEAFSTAND“ 2. Kvalitetskendetegn" i Sinfonie - brochuren!

http://www.vmeyer.dk/images/creaton/pdf/sinfonie/SINFONIE_DK_2010.pdf
Jo, da hænger over tagstenen, og skrues så fast i lægten under den tagsten de hænger på.

Ser sådan her ud... ( har desværre ikke bedre billede )


Hvis man ikke kan leve med de de par mm afstand mellem tagstenen i bunden, så jo så skal man også file i stenen over tagtrinnet, men da stenene har en rundet "skygge" forkant, så ses den smule afstand ikke, og med +20mm høje false, så kommer fygesne og slagregn ikke sådan lige ind alligevel.
jeg har fundet ud af det nu, og det var de rigtige tagtrin, jeg har lagt en ekstr lægte på så var der ikke nogle problemer. tak
Ekstra lægte er ellers ikke nødvendigt...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis