køb af styring

Hej
Da jeg har købt en lille cnc uden styring så vil jeg lige hører om der er nogen der ligger inde med dele til en styring til : 3 akser. motor bipolar, vexta ph2610-e2.9
evt brugt.
9 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Mit råd er, at du skal lade være med at købe noget der er for billigt. Det ville efter min mening være synd at sætte billige kina drivere på en maskine som din. Kvalitet koster desværre. Hvis man køber gecko drivere, som jeg er endt med, er der bare ingen problemer. Der findes dog også billigere alternativer til bipolar steppere som skulle være gode, men det er ikke noget jeg har leget med.

Hvis du går ind på geckos hjemmeside, kan du finde den formel du skal bruge til at dimensionere strømforsyningen til dine steppere.

Vh
Jens 


Jeg har et hobby cnc pro kort liggende jeg selv har samlet har kørt det en enkelt gang inden jeg lagde det på hylden da jeg byggede CNC bordet om til en 3D printer hvor jeg byggede et nyt kontrol kort til.

Ergo er mit hobby cnc pro kort stort set nyt og ubrugt. Bemærk dog når du læser lidt op på kortet inden du svare at det er købt som et kit ergo jeg selv har lodet det. Så der er nogle juletræer ved de store GND forbindelser.

Efter min mening er dette kort bedre end det helt billig kina kort, men det er stadigvæk chopper drivers.

P.s. som du kan se er det med 4 stepper drivers hvis du får lyst til den slags engang.





 


Tak for svar, både Jens og Zilver.

Jeg er ikke sikker på om jeg laver den færdig eller vil sælge den igen ( har lidt store udgifter til en  bil der ikke var planlagt) det  må tiden vise. Men da jeg har en ny motor til maskinen ender det nok med et salg, den koster mange af de lange.( ikke til hobby)
Det var ikke det som jeg håbede på, men sådan går det

Når du siger motor mener du da fræser? For så vil jeg da gerne høre din evt. salgspris evt. som PM hvis det passer dig bedre.

 

Kan man ikke sende PM?

Jeg er i hvert fald interesseret i din router, hvis vi kan finde en rimelig pris.

Mvh
Palle
Hej alle
Da jeg vil sælge min lille cnc fræser fra Wissner vil jeg lige høre hvad man kan sælge den for(hvis nogen har erfaring med dette)(gravørmaskine.)
Maskinen har et arbejdsplan på ca. 80x60x7cm. Der er monteret luft og væskeslange til køling, home/limitsswits og stepmotor men ingen styring.(klar til montering) Jeg har også en ny fræsemotor til maskinen, en fischer hen-40 (ny værdi ca. 24k)
Med bord til maskinen.

Vh
Henrik
Hej

Den ser da spændende ud, men som med alt andet, så kunne det være rart at vide hvad modellen hedder så man kan søge efter den på Google?


Hilsen Brian
Hej

Jeg tror at den hedder alpha 806.

Hilsen Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis