Toilet renovering

Jeg er gået i gang med at renovere/ombygge et badeværelse til gæste toilet. Inden var der en bruser, et toilet og en håndvask. Håndvasken bliver hvor den er, bruseren droppes og toilet flyttes. Vandinstallationerne er i en gipsvæg og der er kælder under toilettet, hvilket gør at flytning og afluknig af vandtilfødsel og kloak ikke bliver det store problem.

Mit spørgsmål er, hvorledes tolkes sådan et rum? Skal der vådrumsmembran? Hvordan med el, er der specielle regler for el?
10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det er kun et vådrum hvis der er et gulvafløb

Elektronikteknikeren
Korrekt

Elektronikteknikeren
tak
Det er usmart at fjerne gulvafløbet.
Hvorfor er det et problem med den vådrumsmembran?
Reglerne mht. el har ikke meget at gøre med om det er et vådrum. Så vidt jeg ved!
Annonce
Hvorfor er det usmart at fjerne afløbet? Tænker du her på muligheden for at vaske gulv mv.?

Elektronikteknikeren
Skrevet af Gregeren på 27 nov 2012 16:22
Hvorfor er det usmart at fjerne afløbet? Tænker du her på muligheden for at vaske gulv mv.?

Forestil dig, at en eller anden tumbe får raget vand fra håndvasken ud på gulvet.
Men har man et gulvafløb, skal det også holdes ved lige med vand, så det ikke går tør og stinker.

Med venlig hilsen
ktm

 

Når det nu er der, afløbet, så er det da alt andet lige en fordel.

Det øger rummets anvendelighed.

Kan forhindre oversvømmelse!

Hvor der er vandforsyning bør det osse være nemt at komme af med det!
Hvis der er en vask på et badeværelse skal der så ikke også være et afløb? Mine forældre droppede afløbet under vasken da de lavede badeværelse, og beholdt kun det der var i brusenichen. Men de blev fortalt at dette ville give en K bemærkning i en tilstandsrapport ved et evt. salg. Hvis dette er rigtigt, må der jo være noget lovkrav derom, ellers vil det jo ikke kunne give en anmærkning.
Det er korrekt at det IKKE er et krav at der skal være gulvafløb i et WC-rum.

Det er heller ikke noget krav at der skal være mere end et gulvafløb i et badeværelse. Såfremt gulvafløbet er placeret i brusenichen og vandet fra hele badeværelset kan løbe dertil.

Såfremt der er opkant omkring brusenichen BØR der etableres gulvafløb i den del af gulvet, som ligger udenfor brusenichen.

Alt som det fremgår af SBI 200.

Det er altså ikke rigtigt at der kan gives en K bemærkning i en tilstandsrapport!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis