udskiftning af låsekasse

Hej derude

Efter at været låst ude i går aftes, da døren var gået i "baglås", tror jeg, det er på tide at udskifte en meget slidt låsekasse. Mit problem er, at jeg ikke kan finde ud af, hvad det for en model, jeg har. Der står ingen angivelser på låsekassen og efter at have taget mål på den, har jeg ikke kunne finde nogen matchende på nettet. 
 
Jeg prøver at vedhæfte et billede i håb om, at nogen af jer har et bud.

Mange hilsener
Steffen


17 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kom med et billede :-)

Indehaver af firmaet KV Sikring. Jeg sælger og installerer tyverialarmer, videoovervågning og adgangskontrol til private og erhverv. Jeg er bl.a. forhandler af Jablotron. Se mere på www.kvsikring.dk

Du skal have fat i en ruko 245 låsekasse, samt en rund cylinder.

Ellers skal du have fat i Jasa's erstatningslåsekasse og en almindelig oval cylinder.

Jasa's låsekasse er markant billigere end ruko låsekasse. Hvis jeg ikke husker helt galt koster ruko's 1100-1200 kr

http://www.jasaco.dk/produkter/soegning/visning/kat/cylindre-og-reservedele/?tx_hmrjasaco_pi1%5Bpid%5D=1059&cHash=3600357eb38de76ccf68254cff18dc0a

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Tak for svaret, Robert.

Jeg bruger ikke selve låsekassen til at låse med, da døren også har en separat lås monteret. Derfor er det måske ikke nødvendigt med en ny cylinder eller hvordan?
Man kan nok godt skaffe låsekassen uden mulighed for cylinder, men det er da alt andet lige mere praktisk at låsen sidder ved håndtaget.
Du kan jo også bare lade vær med at bruge låsefunktionen i låsekassen.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

Annonce
Ok, det kan jeg godt se din pointe i.

Ved du hvor stor kvalitetsforskel der er på den originale Ruko og Jasa-udgaven?
Ja og nej. Den låsekasse du har siddende i, har et problem og det er at fjederen brækker. Det er det samme problem i den nye ruko udgave og det samme i jasa udgaven. Ellers er det det samme.

 "mod regulær dumhed kæmper selv guderne forgæves"

At en fjeder knækker i en 30-40-50 år gammel lås er jo hvad man kan komme ud for. 

Men med lidt fingersnilde kan låsen på billedet måske repareres. 

fingersnilde er ikke min største styrke, Sitting Bull, så mon ikke det smarteste er at købe en ny låsekasse?
låsen er da helt tør.
den trænger til lidt smørelse.!

bare med motor olie fra en olie kande. eller spray.?
Der er yderligere 7 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis