Dørhul i Letbeton

Hej,

Jeg skal til at mure/lime en lille væg op i letbeton. Væggen bliver ca 2 meter bred og skal have et dørhul ca midt i.
Hvordan laver jeg en overligger til døren når det er letbeton? Eller kan jeg bare montere dørkarmen når siderne er klar, og så lime de sidste letbeton elementer hen over dørkarmen til sidst?

Mvh
Rick
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De er ikke smart at mure direkte på katmen, da du så ikke kan skifte den senere hen. Men en stang armeringsjern el. andet profiljern fra den lokale tømmerhandel tvers over karmen, et par cm over, kan gøre tricket. Endelig kan du få deciderede overliggere i gasbeton med indstøbt stål, men er det ikke en bærende væg, er de ikke merprisen værd.

Elektronikteknikeren
det er sgu lidt sjovt nogle gange at læse de råd der kommer. Selvfølgelig skal der en overlægger i, hvorfor ikke lave det rigtigt og korrekt fra start af.

Og det er helt sikkert at hvis en faglært murer havde lavet numret med at lime karm og stykker sammen ville der bliver råbt op herinde. For det er da utroligt hvad de danske håndværkere byder deres kunder....

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis