Dimension på "gulvbrædder" på loft?

Jeg skal lave lidt ekstra gulv-/hylde-/afsætningsplads på loftet.

Jeg har sådan et typisk loft, hvor isoleringen ligger frit og så en bred gang ned gennem midten.

Der er faktisk to gange, fordi loftet er i niveau så der er en gang oppe og nede.

Nu vil jeg mellem nogle spær sætte nogle rekler eller lægter op og så brædder på tværs som hylder. 
Jeg skal kunne gå på "hylderne" for de skal være to meter dybe, og så lange er mine arme ikke..

To spørgsmål.

1. Hvor tykke skal sådanne brædder være (køber nok uhøvlet forskellingsbrædder) når de bliver en meter lange. Jeg vil jo ikke have at de bøjer når jeg træder på dem.

2. Skal jeg lægge brædderne tæt sammen, eller skal jeg lave en cm luft (eller mere) mellem brædderne, så der kan komme luftcirkulation neden under. (mellem brædder og rockuld).

Måske har du en anden ide - så kom med den.. 


Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

Jeg skal lave lidt ekstra gulv-/hylde... Vis hele indlægget
11 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
okay.. vil jeg da tjekke.

Tak for gode svar.

Vil lige tilføje at jeg tjekkede tykkelsen på dem der ligger der nu.. (hvorfor tænkte jeg ikke på det før??)
De er ca. 29 mm tykke og dem der bøjer lidt når jeg træder på dem er med store knaster eller knastehuller.
De er så ikke helt en meter lange.. men tæt på.. tror man har savet 180 cm brædder midt over.

Gå efter bolden - ikke manden.

Den glade ejer af en "Maxi 77" byggeår 1980 nr. 3012
 Svendborg

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis