Lukke hul efter oliefyr

Hej forum

Vi har fået fjernet vores gamle oliefyr samt skorsten, og fået det erstattet af et gasfyr. Det har efterladt et hul i gulvet, efter rørene er blevet hamret fri, og skorstenen er fjernet. Hvordan lukker jeg dette hul ? Jeg regner med at det skal fyldes op med beton. Men hvad er blandingsforholdet ? Og hvilke ting, skal jeg bruge ? Er det noget jeg kan købe i et byggemarked ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du køber såmænd bare en sæk færdig beton i byggemarkedet, der skal kun blandes vand i så er det klar. Rens ordentligt op i hullet der skal støbes og fyld betonnen i.
hej håndværker

Havde håbet på, at man netop kunne købe færdigblandet beton.

Update > Kan se at weber laver noget tørbeton. De har både en 0-4mm og en 0-8mm. Hvilken skal jeg gå efter ? Det er planen at vi på et senere tidspunkt skal have hugget hele gulvet op, for at lave gulvvarme. Men ind til da, vil jeg gerne have lukket det omtalte hulv midlertidigt. Jeg har tænkt mig at ligge nogen skum rørskåle rundt om de nøgne rør, der kommer fra hullet, og går op i fyret, og slutte af med at ligge en isoleringsbath, således at det er let at hakke gulvet op igen, uden at komme til at beskadige rørene, spørgsmålet er så, om det er 0-4mm eller 0-8mm jeg skal have fat i ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

så ville jeg tage den groveste..

Elektronikteknikeren
Altså 0-8mm ?

Elektrikeren, må godt rode i "dåsen" hos Fru Hansen ;-)

Ja jeg ville også bruge 0-8 mm.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis