Slibeskiverne flyver af excentersliberen

Hej

Jeg har en Excentersliber af mærket Bosch PEX 270, og jeg oplever konsekvent at slibeskiverne flyver af efter 10 minutters brug. Jeg har skiftet slibesålen tre gange, uden at det rigtig har ændret noget, og jeg har prøvet med flere forskellige mærker af slibeskiver. Det synes heller ikke at gøre en forskel.

Det er heller ikke fordi jeg sætter skiverne forkert.

Mit spørgsmål er, er det en utroligt ringe excentersliber jeg har, eller er det bare hvad jeg kan forvente af en excentersliber?

Hvis det er bare ER fordi min maskine er elendig, er der så nogen der kan anbefale en excentersliber, hvor skiveren sidder godt fast.

Mvh Rasmus
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
det kan være at "velkrolukning der er gal med.
måske er det "slibepapiret" der har mistet grebet.!

men jeg tyder på at "limen" på slibesålen bliver opløst af varmen under slibning.
siden den smider slibesålen med slibepaperet.!

har du afsprit den inden slibesålen monteres.

hvor gammel er maskinen.!
Maskinen er kun 1½ år gammel... Den er blevet brugt ret meget, men slibetallerkenen (eller hvad den nu hedder - det som slibepapiret monteres på) er allerede blevet skiftet tre gange.. så det har efterhånden kostet det samme som selve maskinen..

Det er velkro der sidder på slibepapiret, så der er ikke noget lim der kan blive opløst.

Nej, jeg har ikke afsprittet maskinen inden jeg har udskiftet en slibetalerken, men det ville heller ikke give mening.. slibetallerkenen skures fast på maskinen..

Det ser mest af alt ud til at slibepapiret ikke lukker helt til, når det sættes på, og der derefter hurtigt trænger støv ind som får velkroen til at slippe.. Men jeg kan ikke rigtig placeres papiret på andre måder..
Husk at du ikke må lade maskinem køre for fulde o/m, hvis sandpapiret ikke er i berøring med emnnet, ellers kommer maskinen op i for mange omdrejninger, for så ryger sandpapiret nemt af.

Men måske har din sliber samme funktion, som min Bosch, den kan kun køre op i omdrejninger, når den er belastet.

Hvilke fabrikar sandpapir har du forsøgt med?

mvh jens
Min erfaring er at de billige skiver falder af og de dyre bliver siddende 

Jeg har selv en bosch et eller andet og hvis jeg køber billige skiver falder de altid af, men hvis jeg køber dewalt skiver bliver de ALTID siddende.



Mvh Mærsk

Jeg har aldrig skiftet sålen på min ældre DeWalt DW423 :-)
Og selv det billige sandpapir bliver hængende på den.
Det billige sandpapir bliver bare meget hurtigt slidt, i forhold til DeWalt sandpapir.

Bosch plejer ellers ikke at være det ringeste man kan købe.

Sig natur?
Annonce
Hej Rasmus.

Har du prøvet Bosch slibepapir 125 mm - 8 huller - til din Bosch PEX 270.

På nedestående link, kan du finde alle de Bosch slibeblade, der passer til excentersliber fra forskellige brands:

http://www.byg1.dk/shop/slibepapir-til-excenterslibere-395s.html

Slibebladene kan fås i pakke af 5, 6 og 50 stk.

Du kan skrive til [email protected], så kan du få nærmere vejledning.

Mvh Frederikke
Tre gange på 13 minutter kan Frederikke skrive indlæg hvis eneste formål er, at vi skal klikke på linket til byg1.dk. Pudsigt nok de tre første/eneste indlæg hun har skrevet på siden.
Det ligner en nassereklame.

@Frederikke/byg1.dk
Siden her drives af frivillige kræfter, som laver et godt stykke ugennyttigt arbejde uden vederlag for at vi kan have et godt sted at udveksle erfaringer.

Denne frivillige og ulønnede indsats mener du dig berettiget til at bruge til, at reklamere for din kommercielle hjemmeside og forretning. Det kalder jeg og andre herinde "at nasse". Der bryder vi os ikke så meget om.
Jeg har derfor sat dit site på listen over steder, hvor jeg ikke vil handle.

Med uvenlig hilsen

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis