Fm transmitter/ny radio

Hej Alle.

Jeg har købt mig en anden bil (ford focus) og der er standart radio, hvilket jeg er fint tilfreds med. MEN jeg vil gerne kunne høre musik fra min Iphone gennem radioen. hvad gør jeg?

Der er ikke mulighed for AUX tilslutning i radioen, og radioen er dobbelt din (dobbelt størrelse i højden) dette kan ændres med en grim sort klappe (jeg har mahogni lignende instrumentbord) også har jeg en radio som kan tage AUX, men som sagt tidligere er jeg fint tilfreds med den standart radio der er i.

Jeg har undersøgt lidt omkring fm transmittere, og finder en masse muligheder, er der nogen erfaringer? noget mærke? kan man købe for billigt? osv.. lad mig gerne høre fra jer alle.

Med venlig hilsen

 

Mark Baumann

 

11 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
har du haft radioen ude? der burde være en aux udgang bagpå

 

Jeg har en s-max som der også sad standard radio i, den kunne ikke spille mp3, og aux sad i fronten hvor jeg ikke gad have den. Jeg undersøgte med deres eget navi, men det var dyrt og dårligt, ala vw's så søgte på dba, hvor jeg købte en kenwood navi med alt , nypris 15kilo, 1,5år gammel og gav 4. Den har navi, cd,dvd,tv hvis man vil det, her har jeg trukket usb og ipod tilslutning i handske rummet og det hele blev løst med en adapter fra fordntil kenwood så ikke noget med at klippe ledninger.
Derudover så slipper man for gps i forruden, lud kommer gennem anlægget, og det får strøm når bilen tænder. Måske det var en ide, her kan du også straeame musik via bluetooht, når din tæf alligevel kobler på.

Bare en ide til lidt flere funktioner, selvom det nok koster lidt mere.

/René
Faktisk præcis denne jeg har
http://www.dba.dk/navigation-gps-kenwood/id-87102163/ den kører med garmin kort.

Hej og tak for dit svar.

Dit bud er godt men dyrt. Jeg har en anden radio som sad i den tidligere bil, slm er en rigtig god radio, så jeg kan løs problemet med den. Ville hellere noget med at overføre lyd. Jeg ved at til meget gamle radioer, kan man få et bånd, med jack kabel i:-).

Med venlig hilsen

 

Mark Baumann

 

Annonce
Helt ok.
Har prøvet en fm transmitter for lang tid siden, den var ikke så god, skrattet meget, men vil ikke bruge den som argument for du ikke skal købe det, da de sikkert er blevet bedre, og hvor den lå i pris niveau ved jeg heller ikke. Så måske du skal købe et sted hvor den evt kan buttes så du kan prøve den?
Nu ved jeg ikke hvor d liggerni pris, men elgiganten har da nogen, så kan du da købe og byttenindtil du finder en der opflder behovet.
http://www.elgiganten.dk/search?WFSimpleSearch_NameOrID=Fm+transmitter


Ja, og der er det jo jeg mener om jeg skal købe en så "dyr" eller købe en billig hos Thansen? http://www.thansen.dk/product.asp?c=7974691005&n=-861353128&pn=-795638012

Der er jo alligevel lidt forskel i prisen :-)

Med venlig hilsen

 

Mark Baumann

 

Jeg har en focus fra 03, som heller ikke kan spille mp3. Har også forsøgt med en transmitter, en original fra Ericsson. Det fungerede fint, men det er svært at finde en fri frekvens, så signalet bliver tit forstyrret af støj, så den løsning blev skrottet. I stedet købte jeg en "av-converter", der er en lille boks med phono-bøsninger. Den tilsluttes via cd-skifter indgangen og det fungerer problemfrit. Som jeg husker det så kostede den ca. 800 kr, men det er flere år siden og er sikkert blevet billigere. Har forsøgt at finde den på google, men kan saftsuseme ikke huske, hvad dimsen hedder.

Men allerførst skal du min. bruge en radio med cd-indgang på.

mvh.
Keld
Hej
Jeg har også en gammel radio i bilen.
Har din bil båndafspiller ?.
Hvis den har har jeg en løsning.
Jeg købte for lang tid siden en kasette med ledning ud som endte i et jackstik (3,5 mm)
Fidusen er at man sætter kasetten i båndafspilleren og forbinder til mp3 afspilleren.
Derved overføres signalerne til tonehovedet m.v.
Det fungerer perfekt.
Man skal naturligvis afpasse volumen fra mp3 afsp.
Jeg prøver om jeg kan finde den igen på nettet, men prøv at google lidt

 Med venlig hilsen

 Anker

 

Der er yderligere 1 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis