utætte samlinger i tag.

hej der ude.

jeg har lige overtaget, et hus derer bygget i de gode 60'er
der er en tilbygning til huset hvor der er flad tag , med etanit tagplader . og det hælder jo nok som det skal ned ad.
det skal siges at det er en bag gang, og fyrrum, der er i bygningen.
men efter jeg pillede loft + isolering ned , for at isolere noget mere i loftet, kan jeg se at mange af mine tagplader var våde på bagsiden , efter at loftet er pillet ned så der kun er spær og tagplader tilbage, kan jeg se når det har regnet blir mine tagplader våde i rigtig mange samlinger,  der er ikk som sådan kommet vand ind, men de er stadig fugtige. ?

nogen der ved hva det kan være, evt noget jeg skal være bange for ?
eller må de gerne være fugtige bare at isolering ikk rører tag pladerne ? 

takker mange gange for svar.

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
hej der ude. jeg har lige overtaget, et hus... Vis hele indlægget
13 svar
 Følg tråden
Der er 10 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
jeg fik et firma til at rense taget af sådan en højtryks renser, i en kasse de trak hen over taget, vandet blev samlet op og filtreret.
Så der var faktisk ikke skidt tilbage i samlingerne.
Jeg havde selv givet det algefjerner, og ville have fejet skidtet af, når algebehandlinge havde virket. Men så var der et tagfirmaet hos en genbo, et par uger senere, så ordnede de det ved samme lejlighed.
mvh jens
nu vil jeg lige gi en update på sagen. jeg har snakket med en tømrer nu, og han mente at det var slag regn der kom ind i samlingen.
så nu vil jeg prøve at løsne tag skruerne, og så tag det vat og gøre vådt, og så ligge ind under i samlingerne. og så spænde det hele igen. og se om det ikk blir bedre.

det rigtige værktøj - det halve arbejde :P
Pas nu på at de plader ikke revner eller ødelægges. De er gamle, møre og svagelige!

Pladerne vil være "groet sammen" og de vil være fulde af l... i overlægene. Måske!

Og ikke vat. Men "Nortonbånd" som de kaldes. 4,5x9 mm selvklæbende PVC-skumstrimler
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis