Ny form for butikstyveri

Min  veninde har en web-butik, hun handler med strikkegarn og tilbehør til strik m m.
Nu er hun stødt ind i et problem, som griber om sig. Folk bestiller X antal nøgler garn, som regel rigtig dyrt garn,-og melder så tilbage til min veninde, at der mangler et eller to nøgler garn. Min veninde ved med sikkerhed at, der er puttet det korrekte antal i pakken, hun er altid meget omhyggelig af natur og ofte kan hun kontrollere ved at kigge i den pakke som hun tog nøglerne fra. Nu er hun begyndt at fotografere de åbne pakker inden afsendelse, men det er temmelig omstændigt. Har nogle kloge hoveder her, nogen gode råd til min stakkels veninde?
Mvh
Helle på Møn

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, en henvisning på hendes side hvor hun beskriver at hun anvender ovennævnte metode! Det er selvfølgelig træls at det er nødvendigt at fotodokumentere hver eneste forsendelse, men hvis hun reklamere med det på siden, kan det jo være at problemet forsvinder.

Hun kunne også vedlægge en pakkeseddel hvor hun krydser af og underskriver sedlen, og vedlægger den. så kan modtager se at der er talt op og krydset af. Hun kan så have en kopi liggende evt. elektronisk indscannet, med reference nr. til ordren. Så kan hun den vej igennem dokumentere at det rigtige antal er pakket.

Elektronikteknikeren
Hej Gregeren jeg synes det lyder fornuftigt. Jeg vil flux videresende dit svar .
Mvh
Helle

Det er skøønt at bo på en gård fra 1721(Uden stråtag). Uddannet tækkemand og byggetekniker.

den metode beviser da intet!!

Folk kan da bare sige at hun har taget et billed, og bagefter fjernet et par nøgler.

hun må købe sig et røngent apparat

En god bund er det bedste for et pænt stykke arbejde.

Kære Maler
det virkede lidt at skrive det på hjemmesiden. Nu vil hun pakke i klar plast og hvis man ikke er tilfreds, så kan man returnere uåbnet.
Måske er der snart belæg for et røntgenapparat, for det er ikke småpenge madammerne snyder for.
Mth
Helle

Sidder og tænker på.....
Hvad med at veje pakken, når den er lukket, og så skrive vægten på pakken med grams nøjagtighed.
Kommer modtageren så efterfølgende og siger, at der manglede noget, så kan der regnes baglæns. Man finder jo ret hurtigt ud af, hvad indpakningen vejer.
F.eks 10 garnnøgler á 80 gram. og indpakning 200 gram. Ialt 1000 gram. Hvis køber påstår, at der mangler to nøgler vil det være 160 gram, og så vil vægten ikke stemme.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Hej Chr. den har vi ikke tænkt på,-god idé! Den vender vi lige i aften. Tak for det!
Mth
Helle

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 25% rabat på maling med vores rabatkode hos Flügger.dk Koden er: LDS     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Sponsor på LDS

Flügger

Find alt til boligforvandlingen, når det kommer til maling og malerrelaterede produkter, på Flügger.dk. Få 25% rabat med koden: LDS

Se mere

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Se også