Er der snydt med KM ?

Står overfor at skulle købe brugt bil. Har et tilbud på hånden som virker tillokkende men.... Bilen står til at have kørt 376.000 km men sælger siger at der i lagt ny motor i ved 200.000 km. Hvordan kan jeg sikre mig at der virkelig er lagt en ny motor i og hvis den første blev aflivet ved 200.000 hvormeget er der så tilbage i den nuværende motor.  - Er det et forhandlerkneb at fortælle om ombyttermotor frem for at sige at det er den originale motor bilen er født med.

Henrik
8 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Det kan du ikke sikre dig. Brug din sunde sans og fornem om den virker ordentligt. Formentlig er det ikke en NY motor, men blot en, der er hejset ud af en anden bør.
Du giver jo heller ikke alverden for bilen og det er altid lidt af et lotteri at købe en så brugt bil.
Jeg køber som regel biler, der har kørt mindst 2-3-400.000 km til små penge, 5-25.000 kr. og smider dem væk når der bliver for mange opgaver på dem, og jeg ikke gider skrue mere. Den sidste jeg droppede, kostede mig 25.000 kr. i køb og jeg kørte i den i 10 år.
Men kan du ikke noget selv, er det nok en lidt bøvlet affære, at købe en så grundigt brugt bil.

Med venlig hilsen
ktm

 

Er om bygnings motoren købt hos en hugger, følger der ofte attest med på motoren. Du kan jo spørge efter om der er nogen form for dokumentation på motoren....
Du kan jo også tjekke tidlige synsrapporter - her kan du se hvad km-tælleren har stået på ved synstidspunket. Find den synsrapport før og efter 200.000 km og se om det passer...

Website: http://www.nummerplade.net
Synsfætter er da hamrendene ligeglad med om der er lagt en anden ny/gammel motor i øsen så hans rapporter kan ikke bruges.
Hvis der ikke forrefindes dokumentation for motorskift kan du ikke bruge sælgers oplysninger til noget,iøvrigt er det også ligegyldigt ,når vi er oppe i de KM kommer det jo meget an på hvordan den er blevet behandlet.
René
Annonce
Bilen har et chassisnummer.
Motoren har et motornummer.
Hvis de passer sammen er det den oprindelige motor.
Hvis de er forskellige, kan du måske trace motorens oprindelse ved at søge på den oprindelige bil.

Bent.
du kan til hveer tid ringe tll en forhandler og få data på motoren, alder model bør - er den dansk importeret. du kan med lidt flid finde den bil motoren har siddet i. hvad er det forøvrigt for en bil? 200.000 er lidt kort, hvis det er en toyota men rigeligt, hvis det er en punto

 

Tak for brugbare og konstruktive svar. - Har droppet købet. Jeres svar gjorde mig sikker i min beslutning - Tak.

Henrik
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis