Hvordan laver jeg en Special lampe?

Hey

Jeg er ude i og vil lave en lampe der er gemt nede i bordet. Jeg har set at man kan få disse stikkontakter som fungere ligesom de lamper jeg gerne vil lave. http://www.e-home.dk/product_info.php?cPath=3_12&products_id=22

Men hvordan virker mekanismen? Og ville det være til at lave selv med lys i, i stedet for kontakter?

På forhånd tak

Sebbe
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du vil godt kunne lave en lampe i den stikkontakt, men det kræver jo at du kan skille kontakten ad og enten genbruge en del af den eller "opfinde" en ny indmad. 
Men det er bestemt ikke noget nemt projekt...

Hvordan skal lampen tænde og slukke?
Hvilken type lyskilde/fatning ?
Varme udvikling ?
Afskærmning ?

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
det med hvordan den ska tænde og slukke osv ska jeg nok prøve at finde ud af har en elektriker ven som kan hjælpe mig med det

og varme udvikling ved jeg ikk helt endnu men den kommer som sådan ikk til at være i kontakt med noget der kan gå ild i da jeg regner med at lave det i stål da jeg arbejder som smed.

så det eneste jeg ikk lige kan finde ud af er det med hvordan jeg får den til at "poppe" op af bord og ligende? er det noget fjedre værk eller hvordan laves det?
Prøv at skille en kuglepind ad (af typen med "knap" i enden). Det er sådanset "bare" den mekanisme du skal kopiere.

jeg må indrømme at jeg ikke aner hvordan den sådan egentlig fungerer.
Måske er det li'som de der små "luft-dimser" man kan købe til at montere på en låge eller skuffe, så du får soft-lukke.
http://www.samlselvskabe.dk/shop/soft-luk-til-laager-8223p.html
Der findes også nogle lidt større som "kører" på gas, ala dem der er i en kontorstol (bare ikke så store, jeg har en i et garderobeskab, hvor lågen åbnes opad ).

Når jeg skrev om varmeudvikling, så var det mere fordi, hvis lyskilden er lukket inde, og brænder længe, så nedsættes levetiden på den. Det handlede ikke om at den skulle starte en brand, dertil skal der meget varme.

Hvis du finder frem til en god løsning, så vend endelig tilbage, jeg er helt vild med "skæve" ide'er til lamper.

Held og lykke.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis