pris på arbejde?

Hej, vi skal have lavet bad+bryggers og har i den forbindelse fået et tilbud fra en murer på en del af arbejdet. Jeg er meget i tvivl om tilbudet er ok...

Jeg foretager selv ophakning og udgravning af gulv samt udlægning af flamingo og rionet da dere skal gulvvarme ind. Tilbudet lyder som følger:

BAD:
støbning af gulv (6,4m2) 6000kr
leje af trailer 300kr
kørsel 450kr
materialer 1100 kr
opmuring af væg (opmuring med mursten) 3960kr
materialer 2000kr
pudsning af vægge samt opretning af vindueskarm 4740kr
materialer 900kr
vådrumsmembran 2500kr
udlægning af vådrumsmembran 1600kr
kørsel 450kr
lægning af fliser samt opkant 4400kr
fugning af fliser 1600kr
opsætning af vægfliser ved bad 2400kr
fugning af fliser ved bad 800kr

ialt 33200 +moms (41500 inkl moms)

Bryggers:
her sørger jeg selv for at banke gulv op samt lægning af flamingo + rionet

støbning af ca 20m2 gulv 8000kr
leje af trailer+kørsel 750kr
lægning af fliser samt opkant 6400kr
materialer 1000kr
rengøring 250kr
ialt 16400+moms (20500 inkl moms)

Lyder det som et ok tilbud eller er det dyrt? jeg tænker også at det umiddelbart er mange penge for at få støbt gulvet og om man ikke med fordel kunne få leveret færdigbeton (murer skal stadig lave korrekt fald på gulv!).

  

10 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jow, det lyder meget dyrt for det beton!

Men hvorfor tror du at der IKKE er færdigbeton.

Ved bad skal der bruges ca. 0,7m3 og selv om der måske skal betales for lille mængde så koster det 6.000 kr.

Ved bryggers ca. 2 m3 for 8.000 kr.
Så det må du ha' en forklaring på.

Selv om tilbudet er frit splittet op virker det lidt "ujævnt".
"støbning af gulv (6,4m2) 6000kr" og "materialer 1100 kr" Er de 6.000 kr kun arbejdsløn eller hvad?

For ved bryggers koster koster støbning 8.000 kr, men ingen materialer! .o)

Du bør måske gennemgå tilbudet med firmaet så du er sikker på at der er enighed og ingen misforståelser om hvad der egentlig skal udføres.
Eksempelvis om vådrumsmembranen osse omfatter bruseområdet og om den udføres af 2 omgange?

Men det handler jo ikke kun om prisen. Hvad er dit indtryk af firmaet? Er de lokale, har godt ry. Osv.
Det er da i hvert tilfælde udspecificeret ordenligt, det savner man ofte. Jeg synes umiddelbart at prisen på 2500 kr. for vådrumsmembran lyder en anelse dyrt, altså når det kun er materialeprisen. Hvor meget at badeværelset skal vådrumssikres?

Støbning af gulv, er det inklusive slidlag? For det undgår du ikke, heller ikke med færdigblandet beton (hvis det da skal blive ordenligt).

Priserne for flisearbejdet, er det inkl. materialer?

Jeg synes sådan set overordnet at prisen lyder helt okay.
Skrevet af pilehave på 22 nov 2012 12:28

Jeg synes sådan set overordnet at prisen lyder helt okay.


Enig.

Så lad være med at pille i detaljerne hvis du kan acceptere prisen på bundlinien. Det er det, der betyder noget

Hjemmebrygger af specialøl og vin " Bjergbryg

Prøv at få 1 eller 2 mure mere til at give et tilbud på det samme. Du behøver jo ikke vælge den billigste, men hvis du kan hente 2 tilbud der begge er meget under ja så kan man jo frit vælge. Men man bør også tage bestik af personen, firmaet og dets ry. Det kan godt betale sige at give lidt mere, også slippe for at skulle kæmpe en kamp bagefter med firmaet.
Jeg synes også at den beton lyder lidt dyr at få lagt ud. Til sammenligning fik jeg tidligere i år støbt gulv i 4 sammenhængende rum - 35kvm for 10.000 m. moms
Annonce
Det er altså svært at sammenligne priser med noget man selv har fået udført. Arbejdsmæssigt er der måske ikke kæmpe forskel på om der støbes 35 eller 7 m2. De par timer ekstra det tager betyder intet, men får prisen på de 7 m2 til at virke dyr.
Jeg synes det er prisværdigt at muren har taget sig tid til at udspecificere så detaljeret. Det har dog også den ulempe at hvis noget er glemt udeladt så er det ekstra arbejde. Hvad med afdækning af adgangsvej f.eks. Tilbud kan blive for detaljeret for en privat uden håndværksmæssig baggrund
Bare til sammenligning har jeg pt fået en pris på lægning af isolering, rio, og støbning på 120kvm hvor de bagefter retter af så der kan blive lgt gulv. Dette har jeg fået en pris på 65000kr incl materialer og isolering.
Om det er billigt eller ej ved jeg ikke, men firmaet virker fornuftigt.
Tak for alle inputs og beklager at jeg ikke har svaret tilbage. Jeg er ved at hente tilbud fra en murer mere. JEg ved dog at det tilbud jeg allerede har fået er fra en grundig og dygtig murer. Alle priser fx flisearbejde er UDEN materialer som je skal betale ved siden af...
hvis jeg var dig ville jeg sq selv støbe klaplaget i bad også lade muren ligge de sidste 4 cm med flad.

dækket i bryggers er vel uden fald? så det også lige til, hvis du bruger svubbe beton er det sq hurtigt overstået du får bare sat nogle streger rundt på væggene så du kan se hvor det skal gå til også er det jo bare at få det pumpet ind (hvis det muligt ellers må du sq lige løbe stærkt med en trillebøre når kanonen kommer)

men ja vi plejer at bruge et pvc rør spændt på en pind som var det en rive, så når du har fået alt dit beton hældt ud tager du bare lige at går det hele over med dit instrument 3 gange på kryds og tværs mens du laver bølger med instrumentet så retter det sig selv ud også den ged barberet..

ps. hold dig fra at blande selv og "håndstøbe" du ved på knæ med et bræt eller noget, det sq ikke nemt at få perfekt, gik hvertfald grueligt galt for mig engang jeg lige tænkte det ikke ku være så svært

Mvh Ask
lige selv bestilt 2 m3 svubbe beton til et projekt, mener jeg ska gi lige under 2 af de lange.. så det ville da være lidt af en besparelse hvis du selv gik i krig med det..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis