Garanti på højtryksrenser

 
  Hej LSD´er. Midt under efterårs rengøringen af båden, på land, er min højtryksrenser "stået af".
 Det er en 120 ALTO, købt i Bauhaus, d.21.04.-11. Fejlen startede med at den ikke ville stoppe. Godt nok kom der under stop ikke vand ud af dyssen, men motoren prøvede ca. hver anden sek. at genstarte. Kun ved at afbryde for strømmen stoppede den. Nu vil den ikke starte igen overhovedet.
   Mine spørgsmål er derfor: Er den stadig under købelovens garanti bestemmelser?.
   Det kunne være en sikring da den er elektrisk helt "død". Men jeg kan ikke se nogen sikring, ikke uden at skille den ad med værktøj. Hvordan er det med garantien når noget har været forsøgt "repareret" af uautoriseret værksted?
   Jeg bruger den kun i forbindelse med optagning og søsætning af båden, dvs. 2 gange årlig, og det er Alto nr. 2 og begge gange på samme måde. Så måske skulle jeg ved samme lejlighed spørge om nogen kan/vil anbefale et andet mærke/forretning? Det er jo ikke kun en udgift, men med frostens komme bliver der jo vinteraflukket for vandet på bådpladsen. Jeg synes ikke om at have en møgbeskidt båd stående vinteren over.
   19 uger til søsætning.  Bedste hilsner ANVI
3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De små hobbyhøjtryksrensere er fremstillet til 24 timers drift! nu kender jeg ikke din maskine i detaljer men flere af de små maskiner har plasticpumpe og baseret på de fleste bruger den nogle timer forår og efterår og efter 2-3 sæsoner er de slidt op og de kan sælge en ny, kig dig om hvis du køber ny, det skal ikke være plastik pumpe derudover er det vigtigt den ikke får frost da det vil kan ødelægge overtryksventil eller pumpe, ligeledes skal du være omhyggelig med der er filter på vandindgang da der på mange haner er risiko for der kan komme okker og lign med fra vandhanen

facaderenser 

mvh
Niels

Bauhause har 5 års garenti på alt elektrisk værktøj. så den tager du bare med tilbage til butikken og finder på en fornuftig løsning.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis