Tilslutning af 7-polet trailerstik til bilen

Jeg har monteret et anhængertræk incl. 7-polet stik med ledning på min bil en Opel Astra 1,4i 1992, men hvordan forbinder jeg lige den 7 leder ledning til bilen. Der er kun et ledigt stik bagi med tre ledninger hvoraf der er strøm på de ledninger nær bilen startes, den sidste ledning er der ikke strømpå uanset hvad jeg prøver med at blinke bremse mv. Så det er nok ikke et stik der er beregnet til anhængerstikdåsen. Men forbinder jeg så bare ledninger ved hjælp af f.eks strømtyve til ledningerne der går til baglygterne, eller er der nogen der har kendskab til hvorden man lige gør? 

Med venlig hilsen







GBN
15 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Strømtyve er noget møg, dem bør du ikke bruge.
Ofte findes det er ledningsnet, der passer så det er nemt at montere, det koster lidt, men så er det også i orden.

mvh jens
Hej
Der er  IKKE  forberedt noget til anhængerstik på din bil ! og  N E J   brug  IKKE  strømtyve

Strømtyve er starten på alle mulige ulykker pga. de dårlige forbindelser der bliver, når man bruger dem.
Så hellere den slags samlemuffer med en skrue i hver ende som du nok kender 
 
Du skal ha fat i begge sider baglygter på din bil - i den ene finder du højre blink - højre baglys samt en stelforbindelse.

I den venstre finder du venstre blink - venstre baglys samt eventuelt tågebaglys hvis du ønsker det på din trailer - alternativt kan du bruge baklyset fra højre lygte hvis du hellere vil ha det på din trailer

Dette vil blive til 7 ledninger i alt      men som Je-ns skriver kan man købe tilpassede "plug & play" ledningsnet hvis du vil ofre dette er det en rigtig god løsning.

Hilsen polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"

Hvor kan jeg købe tilpasset "plug & Play" ledningsnet.

Og ellers mange tak for de gode råd.

Med venlig hilsen







GBN
Her:

http://www.nv-autodele.dk/shop/anhaengertraek-elektrisk-225c1.html

HUSK! At krydse af ved ENTEN st.car ELLER personbil

 

Ok mange tak henvisningen nv-autodele kendte jeg ikke.
Men da jeg jo havde stikdåsen i forvejen, har jeg monteret stikke ved at indskyde kronuffer på de forskellige ledninger til baglygterne, og det ser ud til at virke.

Mange tak for hjæpe alle sammen.

Med venlig hilsen







GBN
Annonce
Bilen er indkaldt til syn, men må jeg egenlig køre med trække på, hvis bare jeg ikke bruger det, indtil den er synet og godkendt med trækket. Er der nogen der hved hvordan det forholder sig?

Med venlig hilsen







GBN
Det må du da! Hvordan ville du ellers komme til syn?

Med venlig hilsen
ktm

 

Ktm, nu er du jo upraktisk igen! Han kan da køre bilen til syn på traileren! ...... Nåååå nej

 

F.eks med prøveplader.
Husk at meddele dit forsikringsselskab at du har fået jydekrog og hvis bilen er rød må du nok gemme den lidt af vejen(skulle dog ikke undre mig om den var blå

René
PRØVEPLADER???? Da ikke for en jydekrog!! :-)

Men ellers gad jeg heller ikke køre i en rød Astra lige i disse tider!
Gad vide hvor mange gange man på en dag kan komme til at afgive DNA-prøver, hvis man fører sig frem i en rød, ældre bil på Fyn?

Med venlig hilsen
ktm

 

Der er yderligere 5 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis