opkrævning af told og moms??

For et par uger siden bestilte jeg en ny lader/adapter til kærestens bærebar på nettet, jeg gik ind og søgte efter modelnummeret på den lader og fandt den på en co.uk side, prisen var fin og det er en engelsk side så den er inden for eu. pakken kom i torsdags som forventet fra fedex.

Idag modtager jeg så et brev med en faktura på 259 kr, som ligner noget opkrævning for told/moms, jeg kan læse at afsender af pakken åbenbart ligger i kina og ikke england.

Hvad gør jeg nu, jeg har ingen hensigt om at betale told/moms for en pakke jeg har bestilt fra et andet EU land, er der nogen der har prøvet noget lign???
21 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvad står der i fakturaen mht. sælger/afsender?
Tror du står lidt skidt hvis der står Hong Kong :-/

Mvh. Andreas - hvis seneste pakke blev splittet i 2 af sælger, og PostDK/SKAT opkrævede gebyr, moms, told og afgift af det hele, men sendte ALLIGEVEL den ene pakke retur til trods for at jeg betalte med det samme - og selvfølgelig den pakke, der indeholdt noget af en vis værdi. (2-400 kr)!
Det har taget et par måneder, adskillige mails og telefonopkald i det mindste at få pengene retur - men pengene jeg betalte for varerne er tabt - TAK FOR DET!
fedex fakturaen står der vist Hong kong(lidt svært at forstå deres adresser). kan ikke finde faktura fra deres uk side, men har betalingen på paypal hvor man kan se hvor det er købt.. og netto beløb 31,27£.

føler mig bare snydt, hvis de havde opkrævet told og moms for at modtage pakken ville jeg bare have afvist og bestilt et andet sted, men opkrævningen kommer så først på faktura 4 dage senere..
Hmm - hvis der står afsender "Hong Kong", så står du helt sikkert ret svagt mht. told og moms - hvor ærgerligt det end er! Vil gætte på at det er fremgået af hjemmesiden at varer vil blive sendt fra Hong Kong.
Har du betalt under 80 kr for adaptoren, så er du dog under minimumsgrænsen!

Hvis det er en trøst, så har jeg betalt 55US$ for 2 små tuber med indtørret kontaktlim pga. ovenstående finte fra PostDK.
Jeg havde så muligheden for at afvise pakken - men havde ingen anelse om at afsenderen havde delt pakken i 2 - eller for den sags skyld at PostDK ALLIGEVEL havde sendt den ene pakke retur!
Bedste råd - betal og glem det - selv om det er surt!
Mvh. Andreas
her er siden, synes ikke det fremgår nogen steder, heller ikke ved bestilling, og alle priser er i £ ikke $..

http://www.atlaptopbattery.co.uk/
Tag kontakt til sælgeren og bed denne om at dække dine omkostninger. Fedex har jo ikke gjort noget galt.
Som altid er det en god ide at lade være med at handle et sted, som ikke oplyser kontaktoplysninger. Hvis der ikke er en adresse og et telefonnummer, så lad være med at handle der.
Annonce
Du har ret - som kunde på den webside ville jeg også helt klart tro, at varer ville være købt og sendt fra UK - forstår din irritation!
Under shipping er der et lille skjult hint, om at shipping kan foregå via Hong Kong Mail, men på forsiden står også "UK trusted and secure shopping store"...
Tænker også at din eneste mulighed er at kontakte sælger via formularen eller nummeret 02089245781 - der er da en lille chance for at de kan lokkes til at sende nogle penge til dig via f.eks. PayPal.
Good luck!
Andreas
Det fremgår da ikke af siden, at firmaet er hjemmehørende i UK og at de sender fra UK.

At sidens navn ender på co.uk siger da intet om firmaets beliggenhed. Når du bruger taxa.nu, så forventer du vel heller ikke at det er en taxa i Niue, som du bestiller.

Der vist ikke meget andet at gøre end at betale de offentlige afgifter og så en anden gang regne med, at hvis det ikke udtrykkeligt nævnes, at der sendes fra EU, så er det nok fordi det ikke er tilfældet.
Skrevet af efry på 19 nov 2012 18:56
Det fremgår da ikke af siden, at firmaet er hjemmehørende i UK og at de sender fra UK.

At sidens navn ender på co.uk siger da intet om firmaets beliggenhed. Når du bruger taxa.nu, så forventer du vel heller ikke at det er en taxa i Niue, som du bestiller.

Der vist ikke meget andet at gøre end at betale de offentlige afgifter og så en anden gang regne med, at hvis det ikke udtrykkeligt nævnes, at der sendes fra EU, så er det nok fordi det ikke er tilfældet.

Det har en UK web adresse, det er på engelsk, og der betales med £, så gik jeg ud fra det også solgte fra UK. ingen tvivl om at jeg kunne have kigget bedre efter, og på den måde fanget det med shipping som burde få alarm klokkerne til at ringe, men jeg gider ikke gennemgå en hjemmeside med en tættekam når jeg skal bestille en del, men det kan jeg så blive nødt til fremover.. 

Jeg betaler dog ikke alligevel, hvis fedex havde præsenteret mig for opkrævning af told og moms før jeg skrev under på pakken kunne jeg have nægtet, det gjorde de ikke, også får de ingen penge...
Men Fedex har jo brugt tid på at toldbehandle din pakke. Skal de ikke have noget for det? Synes du virkelig det er rimeligt, at de skal betale for din fejl?

Jeg synes i øvrigt det er rart at bruge et fragtfirma, som leverer pakken hurtigt, og så klarer papirarbejdet senere. Det er frygteligt irriterende at vente på Post Danmarks toldbehandling, vente på de sender et brev, og så vente på at posthuset har åbent, inden man kan få sin pakke. Det går noget hurtigere med Fedex.
Skrevet af jenshøj på 19 nov 2012 20:54
Men Fedex har jo brugt tid på at toldbehandle din pakke. Skal de ikke have noget for det? Synes du virkelig det er rimeligt, at de skal betale for din fejl?

Jeg synes i øvrigt det er rart at bruge et fragtfirma, som leverer pakken hurtigt, og så klarer papirarbejdet senere. Det er frygteligt irriterende at vente på Post Danmarks toldbehandling, vente på de sender et brev, og så vente på at posthuset har åbent, inden man kan få sin pakke. Det går noget hurtigere med Fedex.

Nej de skal betale for deres fejl, havde de gjort mig opmærksom på at der kom told og moms på pakken, ville jeg have nægtet modtagelse, også skulle fedex ikke betale told og moms til staten, så var pakken røget retur, den mulighed gav de mig ikke.
Der er yderligere 11 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis