Gulvvarme 2.0 en skuffelse?

Jeg har i længere tid gået spændt og ventet på den nye gulvvarmestyring fra Wavin. Fik monteret den traditionelle med trådløse rumtermostater, for et år siden.

Jeg havde virkelig regnet med, at de ville løfte den nye styring et step højere, tænker på webstyring, samt styring med smartphone/apps.

Selvfølgeligt er det smart, at man nu kan programere systemet, men det kan man også med de dyrere trødløse rumtermostater.

At de kalder det "fremtidens varmestyring", er liiiige at stramme den lidt for meget...

Hvad synes I?
http://gulvvarme.wavin.dk/

5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, ikke meget nyt over det. Dog meget smart med magnetkontakter til vinduer.

Roth har et system, som der findes app til. Vil tro det kan nogenlunde det samme.
http://www.roth-nordic.dk/dk/touchlineregulering.htm

Ja, det må man sige, der er anderledes klasse over det du linker til. Wavin har kørt kampagne på sin hjemmeside i månedvis. Jeg var sikker på, at de ville komme med noget banebrydende.
At kunne styre sådan et system via web/app, hører ikke længere fremtiden til..... men det gør det åbenbart for wavin.
Til gengæld synes jeg Roth systemet er noget dyrt i forhold til hvad det kan. Det er næsten dobbelt op i forhold til andre systemer, og det eneste det kan yderligere er styring med app og muligvis web. Kunne dog godt være fristet af det alligevel :-)
Har haft kontakt til Roth.

Sytemet kan pt. kun betjenes gennem iPhone. Der kommer en android app på et ikke nærmere specificeret tidspunkt. Det samme gælder styring fra PC: Det skulle komme men ingen tidsramme.
Jeg fatter bare ikke, at Wavin ikke har kørt den lidt længere. Det er jo længe siden at de kom med sit GSM/SMS modul.
Nu har de kørt det her op i månedvis, med at de kom med "fremtidens" varmestyring, det er sku ikke fremtiden det der.
Det so det nye system kan, kunne de gamle trådløse rumtermostater også (dem der kan programeres), de har bare lavet et centralt touch til det hele, og ikke mere..

Ud over det, så er jeg yderst tilfreds med mit Wavin system, kører som det skal, og er det rene plug and play..
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis