Hurtig hjælp til skift til vinterfælg/dæk

Hej

Jeg har en Corsa 1,3 D fra 2010.

Jeg har netop købt stålfælg med vinterdæk til den, som jeg er ved at skifte, da jeg finder ud af de ikke passer. Grunden til de ikke passer er den hvide plasticmanchet som fremgår af billedet. Umiddelbart ser det ud til, at hvis jeg kan fjerne manchetten, så passer fælgen.

Er det en som kan fjernes, og som hører sammen med de uorginale alu fælge? Manchetten sidder meget fast, og jeg kommer nok til at bruge en eller anden form for vold for at få den af, og er bange for at ødelægge den
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ja, du har helt ret, den skal fjernes, og det kan du gøre med en kniv, stemmejern, eller en skruetrækker som du presser ind mellem skiven,og nylonringen, og så vipper den ud
skulle de gå i stykker , så koster nogle nye ikke en formue,men husk at sætte dem på igen til foråret når du skifter til alufælge igen 

Det vi ikke når i dag ........skal vi da ikke lave om i morgen

Super - tusinde tak
I øvrigt hedder de centreringsringe og fås i nærmeste t.hassan butik. Man bruger dem for at samme fælg kan passe på flere bilmodeller.

Elektronikteknikeren
Du skal absolut huske at sætte centerringe på igen til foråret, bilen hupper hen ad vejen hvis de mangler, hvis nogen af dem går i stykker skal du bruge en hel eller resterne når du køber nye for at få den rigtige størrelse.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis