Hjælp til valg af varmepumpe

Hej alle

Skal ha skiftet mit gamle oliefyr ud til en varmepumpe men hvad kan folk anbefale af mærker og model?

mit hus er ca 180 m2 , og der er gulvvarme i det meste af huset
og det skal være en varmepumpe der bare virker ik noget man skal ha lavet på fordi lortet går i stykker hele tiden.

Men hvad er et godt mærke og model ??
1 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Gå efter de store og annerkendte mærker som IVT, Nibe, DVI etc.
Der er masser af billige kinapumper på markedet, men erfaringerne er vist så som så.
Dernæst skal du have en, der ved noget om varmepumper til at installere den. Ikke bare en lokal smed, der kan lægge rør. Med en varmepumpe er det meget vigtigt at både selve pumpen, men også gulvvarmekredse mm er rigtigt trimmet ind, hvis du skal have en god økonomi ud af det.

Du skal have fundet ud af dit varmebehov, så du får en pumpe i rette størrelse. Det kan beregnes udfra dit tidligere forbrug af olie mm.
Du skal også finde ud af, om du skal have en luft/vand eller jordvarme.
Ender du med jordvarme skal du finde ud af, hvad det er for en jord du har (og om du har areal nok) så du får tilstrækkelig meget slange ned. For lidt slange vil ødelægge økonomien. Der er rigtig mange ting at finde ud af, så tag fat i en kvalificeret varmepumpemand -gerne flere- så du får det rigtige grej.

På www.heatpump.dk kan du læse og lære en masse om varmepumper.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis