2 spørgsmål om vådrumsgips og vandtætte samlinger

Hej! På nyt badeværelse bygget op af gipsvægge har vådzonen fået vådrumsmembran, men resten - den fugtige zone - har ikke fået nogen behandling endnu. Så vidt jeg kan forstå skal alle gipsoverflader uden for vådzonen stadig primes, og samlinger + skruehuller skal have armeringsvæv. Hertil har jeg to spørgsmål:

1: Skal samlinger og skruehuller spartles eller jævnes på anden måde først, før primer osv.?

2: Hvad skal det armeringsvæv sættes/klistres fast med? Er det så med vådrumsmembran som en slags lim?

Jeg kører i øvrigt produkter fra LIP. Ikke at det nødvendigvis har betydning, men jeg læser bare mange steder, at det er vigtigt at holde sig til samme fabrikat, så nu er det nævnt.

Mange tak.
2 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Der spartles før der primes.

Armeringsvæv kan fåes med selvklæbende side, ellers sættes det bare i våd spartel, men i dag anvendes papir strimler frem for væv at de fleste malere, da denne giver en bedre sikring mod revner.
I fugtig zone bør du bruge vådrumsspartel. Husk i øvrigt at gulv og vægge 10 cm op også skal vådrumsbehandles!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også