Vådrum: Skal der primes under fliser på mur?

Hej kloge folk. På nyt badeværelse skal har jeg et stykke ydermur, som er pudset glat og ikke er behandlet på anden måde. Der skal fliser på, så mit spørgsmål er, om jeg skal prime væggen først eller bare kan gå direkte til fliseklæber?

Det er vel at mærke ikke i vådzone! Vådzone er selvfølgelig behandlet med primer og vådrumsmembran.

TAK!
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja det synes jeg du skal. Altså prime først. Så er du sikker på væggen ikke suger vandet for hurtigt ud af fliseklæben. Hvis fliseklæben bliver for tør inden du  når at sætte fliserne op så binder det ikke.
Ok tak for svar! Et andet sted på samme mur er der glasvæv og almindelig vægmaling, da dette rum ikke var badeværelse før. Skal dette skrabes af, eller kan man prime direkte derpå og dernæst sætte fliser?
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Gammel maling og glasvæv skal bare vaskes ned inden opsætning af fliser.

Skrevet af Koludabyg på 17 nov 2012 12:24
Gammel maling og glasvæv skal bare vaskes ned inden opsætning af fliser.


Men skal det ikke primes først?
Nej det er ikke nødvendigt at prime oven på gammel maling. 
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Skal gasbeton i øvrigt primes under fliserne? Jeg har en gasbetonvæg som udgør brusekabine. Selvfølgelig med vådrumsbehandling på den ene side, som er vådzone. Men den anden side, skal den primes?
Ja rå gasbeton skal selvfølgelig primes inden du sætter fliser op, da det suger rigtig meget. Primer har jo den funktion at det forhindrer for hurtig udtøring + at primeren binder støvet.

vh. Carsten
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også