Fornuftig løsning på varme til enkelte rum i et stort hus

Hej alle
Vi er netop flyttet ind i vores 230+100km2 store patriciervilla fra 1907. Og den er kølig i mange af rummene. Der er en stor uopvarmet opgang, som binder hele huset sammen. Og fra den er der en kold strøm af luft. Derfor er vi gode til at lukke dørene, og det virker naturligvis, men jeg kunne godt bruge en ide til en fornuftig varmeløsning, der ud over radiatorerne kan opvarme midteretagen, som er det primære leveareal.
Vi har efterisoleret hulmuren, der er ca 25cm rockwool på loftet og vi har fjernvarme. Varmepriserne er rimelige i Randers.
Har I et forslaag til en varmekilde yderligere til vinteren? Gerne forslag fra ynder 5000, og forslag fra 5000 og op.
Mvh Jeppe
4 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
hvad med en pille ovn...hvis i altså har skorsten..kan fås for 10.000,-

Elektronikteknikeren
Jeg tror tidligere ejere lukkede skorstenene af, men jeg har dog set hul igennem. Dog kun udførsel under taget. Men en sådan installation lyder da pebret.
Selve ovnen kan vel være ganske billig og kosteffektiv, men en håndværker gående i wn uge. Yrdr!
Eller den kan man måske lav-det-selv?
ja det kan du, snak med din lokale skorstensfejer!

Elektronikteknikeren
Luft til luft varmepumpe er nok den billigeste løsning på den lange bane.....................

elektriker fra jævnstrømmens tid
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis