isolering mellem entre loft og altan

Hejsa,

Jeg har en altan på første sal, som er placeret ovenpå min entre i stueplan. Jeg kan se, at der ikke rigtig er noget isolering mellem loftet i stueplan og altan gulvet.

Jeg skal nu til at lave nedsænket loft i entre og tænker derfor, at jeg måske skulle sætte noget isolering op, men skal der gøres andet? Der har tidligere været utætheder via altanen og jeg kan også se at kulde/fugt har gjort at der er pletter fra svamp/fugt.

Alle forslag modtages med glæde.

Vh
Anders
5 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
De pletter og utætheder der allerede er der nu forsvinder jo ikke fordi du efterisolere.

Det kan være lidt/meget problematisk at isolere betondæk fra undersiden.

Dels hvis der er udlagt tagpap på oversiden og dels vil det jo være svært at registrere utætheder i fremtiden!

der er ikke udlagt tagpap på oversiden..

Vi har banket slidlaget op og lagt nyt, som bliver malet med et eller andet vandtæt klar lak (kan ikke lige huske navnet, men noget der blandes fra to dåser).

Jeg er klar over at de pletter ikke forsvinder, men det er heller ikke længere fugtigt - nu er det bare koldt..
Så jeg ville bare vide om man skulle putte andet end rockwool op først?
Jeg kan ikke finde et eneste eksempel på betondæk der er efterisoleret fra undersiden!
Bla. fordi man normalt efterisolerer fra oversiden og afslutter med en tagpapbeklægning. Det der osse kaldes et varmt tag!
Årsagerne til den løsning er nok mange. En af dem er at den er meget sikker!

Hvis du vil efterisolere fra undersiden så kan du opskrue træregler, evt. trykimprægnerede, eller endnu bedre stålregler, op i undersiden af dækket. Derimellem alm. blød isolering.
Underneden skal der være en dampspærre. Som skal udføres med klæbede samlinger og klæbning til omgivende bygningsdele. Og idetheletaget være TÆT.

Derunder loftbeklædning!

Det er muligt at der andre løsninger!

Og det er som sagt en lidt uautoriseret og hjemmelavet løsning.
hejsa,

Tak for råd - jeg prøver at kigge på det.

Jeg forstår stadig ikke helt det med tagpap, da min altan ikke er dækket er noget tag? men det er nok bare mig der ikke ved hvad du snakker om.
Gulvet på din altan er en betonplade der udgør taget på din entré

Normalt ville man isolere ovenpå/udvendigt.
Direkte ovenpå betonpladen en dampspærre, derovenpå isolering og det hele dækket af tagpap!

Ala dette princip:

http://www.rockwool.dk/produkter/u/9457/Flade+tage/Nybyg/Konstruktionsanvisninger
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også