Loft, vægge, gulve...rækkefølge...??

Heysan,

Jeg er ved at være så langt, at jeg har isoleret loftet, kommet dampspærre på, nedstroppet 95mm, så der nu er klar til elektrikeren. Lofterne nedenunder er også klar til at komme op. Alle væggene er klar til at blive spartlet og gulvene er klar til klinker...

Nu er mit spørgsmål, i hvilken rækkefølge er det optimalt at færdiggøre tingene? Gør man færdig oppefra og ned eller hvad er smartest? Jeg kan godt se det smarte i at gøre væggene på 1. sal færdige inden jeg skal skrue Troldtekt op, da jeg så ikke skal spartle/male op mod Troldtekten.

Man ser tit at der bliver lagt klinker som noget af det første, hvor efter de så bliver dækket af, men er det fordi muren gerne vil være færdig eller hvordan. Jeg skal jo ikke tage hensyn til nogen, så vil gerne høre i hvilken rækkefølge jeg bør lave de forskellige ting færdige?

På forhånd tak!

 SELVBYGGER!!!

3 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Jeg ville starte oppefra: loft, vægge og gulv.
Jeg har ingen erfaring med det, da de gange jeg har lavet ombygninger(bryggers og badeværelse), har jeg altid fået startet med gulv, og så bandet det langt ind i hel.... inden jeg var færdig med de andre ting...

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Da vi byggede ny 1. sal spartlede og malede vi alle vægge først. Ingen afdækning var nødvindigt mod gulv eller loft og det var super dejligt

Så Hera fine loftsplader og igen skulle man ikke tænke på, at stilladset ridsede gul..
Og ja så til sidst lagde vi gulv. Samme fremgangs måde vil vi helt klart bruge igen når vi laver stue etage om...

Med venlig GDS hilsen Mads

P.S. Har ingen håndværksmæssig uddannelse

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Det var egentlig den måde jeg havde tænkt mig...jeg skal også have troldtekt, så det må næsten blive den fremgangsmåde!

 SELVBYGGER!!!

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også