Badeværelse - ser det rigtig ud?

Hej,

Jeg skal til at støbe gulv i mit badeværelse. Det er første gang jeg laver så stort et lds projekt, så jeg kunne godt tænke mig at høre om det hele ser rigtigt ud. Jeg har vedhæftet et billede af hvordan det ser ud lige nu.

Lidt info:
Der er 2 * 100mm eps80 flamingo som ligger forbandt og er skummet langs kanten.
Kloak og vvs er lavet fagfolk. (der er fald på afløb  )
Der er lagt 4mm rionet (150x150 masker) som er jordet og opklodset 25 mm.
Kantisoleringen er 20 mm langs ydervæg og 10 mm på øvrige vægge.
Jeg har tænkt mig at skumme under kantisoleringen.
Der er ca 130 mm fra flamingo og op til færdig gulvhøjde. Dvs jeg støber 130 mm beton.
Jeg regner med at bestille betonen direkte fra fabrik.
Jeg laver fald på ca 1 cm per meter.

Er der noget jeg har glemt inden jeg hælder beton på?

Mvh
Rick

Hej, Jeg skal til at støbe gulv i mit... Vis hele indlægget
36 svar
 Følg tråden
Der er 20 indlæg før dette.
Annonce
Annonce
Annonce
Godt. Jeg støber et grunddæk i morgen og så sørger jeg for at der er plads til et slidlag på 3 cm.
Godt. Det er den rigtige måde at gøre det på. Det bliver du glad for.

God fornøjelse :-)

De bedste hilsner

Jacob Norling

Professionel arkitekthjælp til private - www.norlinga.dk

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Så fik jeg støbt gulvet og det var ikke så svært. Til gengæld er det hårdt arbejde
Jeg fik lavet lidt fald i den rigtige retning, men jeg er glad for at jeg ikke forsøgte at lave den færdige gulvhøjde i en arbejdsgang. Det er godt nok svært at styre og rette betonen præcist af med de sten der er i.
Om nogle dage havde jeg tænkt mig at lave slidlag. Kan jeg benytte sådan en færdigblanding fra Weber:
http://www.weber.dk/beton/weber-produkter/produkter/stoebebeton/weber-slidlagsbeton-0-4-mm.html
Eller er det bedre at blande den fra bunden?
Der er 2 * 100mm eps80 flamingo som ligger forbandt og er skummet langs kanten.


Er jeg eneste der læser dette, og mener det er alt for lidt... ?

Kan se ikke en eneste har bemærket at 200mm isolering til gulv med gulvvarme da er alt for lidt.
Det er ikke alt for lidt! Men måske lidt for lidt!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Benytter man alligevel S80 så lægger man da 400mm nu man er i gang....

Specielt med el gulvvarme kan man jo hurtigt komme til at fortryde man kun isoleret med ½ så meget isolering, når elmåleren har rendt staffet et par måneder.
200 mm er rigeligt. Jeg synes dagens isoleringskrav er blevet fuldstændig hysteriske. Mit "gamle" badeværelse har 50 eller 100 mm isolering i gulvet (kan ikke huske hvad kravet var dengang). Min stue fra 70'erne har gulvvarme og ifølge tegningerne er der 10 mm flamingo som isolering (Det er ikke en tastefejl : TI millimeter)
Badeværelset blev også opvarmet med el før renovering (el radiator) og her var der 0 mm isolering i gulvet. Det var beton direkte på grus. Der var heller ikke nogen kantisolering så gulvet var altid iskoldt.
Jeg regner med at jeg som minimum kan halvere udgiften til strøm når det engang er færdigt. Alene det at varmen ligger i gulvet, så der ikke føles fodkoldt når rummet er normal temperatur.
En ting er hvad man mener, et andet er hvad bygningsreglementet siger... og nej 200mm er ikke rigeligt, det er hvad man brugte for 10 år siden, dengang man mente varmen jo alligevel steg op af, så hvorfor isolere nedad, man er blevet klogere siden.
Det bliver i hver fald ikke lavet om nu
Er der nogen som kan svare på det med slidlaget?
Selvfølgelig kan færdigblandingen godt bruges, men vil sikkert være dyrere end at lave det selv i 1:3 i cement og grus.
Der er yderligere 6 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også