Badeværelse - ser det rigtig ud?

Hej,

Jeg skal til at støbe gulv i mit badeværelse. Det er første gang jeg laver så stort et lds projekt, så jeg kunne godt tænke mig at høre om det hele ser rigtigt ud. Jeg har vedhæftet et billede af hvordan det ser ud lige nu.

Lidt info:
Der er 2 * 100mm eps80 flamingo som ligger forbandt og er skummet langs kanten.
Kloak og vvs er lavet fagfolk. (der er fald på afløb  )
Der er lagt 4mm rionet (150x150 masker) som er jordet og opklodset 25 mm.
Kantisoleringen er 20 mm langs ydervæg og 10 mm på øvrige vægge.
Jeg har tænkt mig at skumme under kantisoleringen.
Der er ca 130 mm fra flamingo og op til færdig gulvhøjde. Dvs jeg støber 130 mm beton.
Jeg regner med at bestille betonen direkte fra fabrik.
Jeg laver fald på ca 1 cm per meter.

Er der noget jeg har glemt inden jeg hælder beton på?

Mvh
Rick

36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Du har glemt gulvvarme:-)
Der kommer elektrisk gulvvarme
Der er desværre ikke fjernvarme rør i den del af huset, og badeværelset bliver kun ca 2.7 m2 så ekstraudgiften til el varme bliver ikke så stor.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
det ser fint ud, ang bestiling af beton koster det kassen, kan bedre svare sig du selv henter 1 meter muregrus og cement også blander selv, men nu det ik bare lige at støbe et ordenligt gulv
Bliver det så ikke alt for dyrt at få en beton bil ud når gulvet ikke er større?
Skrevet af primo-ct på 12 nov 2012 20:22
Bliver det så ikke alt for dyrt at få en beton bil ud når gulvet ikke er større?

I følge unicons hjemmeside koster en kubikmeter ca 1000 kr + moms. Jeg skal vel ca bruge en halv kubikmeter, men jeg slipper jo nok ikke med halv pris
Jeg har ikke snakket med nogen af betonleverandørene endnu, men regner da med at det er max 2000 kr.
I det samlede budget på ca 50000 kr så er det ikke så slemt, og jeg vil gerne slippe for at blande selv så jeg kan nøjes med at koncentrere mig om at få lavet faldet korrekt.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Hvad vil du så med den sidste halvdel? :-)
Men forstår nu godt du ikke selv vil blande:-)
Jeg gav ca. 1000 kr for ½ m2 for et år siden. Det var ca. samme pris som hvis jeg skulle ud og leje blandemaskine og bruge benzin på at hente grus.
1000 kr for ½ m2, eller ½ m3 ? Det lyder ikke så slemt.
Hvad for noget beton bestilte du?
Gør dig selv den tjeneste, at pudse alle huller og riller INDEN du støber !!! Det spare dig for at skulle rengøre et ny støbt gulv
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også