bremser - punto 176

 Jeg har en punto 60 fra 99/6 - altså et af de sidste gamle...
  Jeg skiftede skiver og klodser for et par uger siden - calipre, ankerplade osv. var ok. Der fulgte at par ledlinger med ved bremseklodserne - går ud fra de er til abs sensor. Skal de skiftes, når de gamle er ok ???
 Desuden vil jeg lige ordne de bagerste ved lejlighed også. Mit spørgsmål: hvor meget skal jeg få fat i - bakker, tromle,repsæt, (cylindre,udluftning, ankerplade) - jeg hader når der lige mangler et par stumper, og skidtet er skilt ad. Bremseslanger er fine. Hvad er forskellen på kobb. fedt og alufedt?? Jeg har skiftet tit på min gamle golf, men ikke på en punto.
   På forhånd tak for svar - Carsten

 

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Man kan jo aldrig være sikker på andet end døden men en ledning sammen med klodser lugter af noget slid indikator,det er ikke sikkert at din bil har sådan noget avanceret udstyr,men klodserne passer så også til modeller der har.
At dine forreste ankerplader har det godt er overraskendene da de er ikke eksisterendene.
Hvad der skal bruges bagpå er jo lidt vanskeligt at sige,men flå dog et hjul af og se på sagerne inden du bestiller,repsæt til en Punto er vildt da nye stumper (købt det rigtige sted) er latterligt billige.Hvis der skal nye tromler på dyret ville jeg afgjort skifte lejer samtidig,så kan du have det hele klar.
Kobber/alu er noget med galvanisk tæring så brug du noget alu så er der nok færrest herinde der kommer efter dig.
God arbejdslyst
René

Hej

På Punto er det  MEGET  vigtigt af få justeret de bagerste bakker så langt ud som muligt, sådan så tromlen kun lige akkurat kan listes på ( fjern slidkanten hvis der er nogen )

Ellers sker der det at stangen eller noget andet fra justeringen går ud på bagkanten af hjullejet lige der hvor magnetringen til ABS sidder og den bliver ødelagt af dette.

Så det er bare med at få strammet så meget op som muligt (mærkeligt at de ikke er selvjusterende ! )

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Køb dog nye tromler, bakker, cylindere og slanger. Og skift h.bremsekabel. Så er du kørende til den bryder sammen. Fiat dele er utroligt billigt.

 

 Har desværre ikke nået det i dag - forhåbentlig får jeg tid søndag.
 Godt at høre dit præcise råd polobjørn - når jeg får skidtet af, er det næmmere at se logikken i det hele.

 

Skrevet af polobjørn på 12 nov 2012 17:36

Hej

På Punto er det  MEGET  vigtigt af få justeret de bagerste bakker så langt ud som muligt, sådan så tromlen kun lige akkurat kan listes på ( fjern slidkanten hvis der er nogen )

Ellers sker der det at stangen eller noget andet fra justeringen går ud på bagkanten af hjullejet lige der hvor magnetringen til ABS sidder og den bliver ødelagt af dette.

Så det er bare med at få strammet så meget op som muligt (mærkeligt at de ikke er selvjusterende ! )

Hilsen Polobjørn

Glemte lige at du selvfølgelig skal slække håndbremsekabler helt  INDEN du samler igen 

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis