bremser - punto 176

cdp
cdp
683 5792
 Jeg har en punto 60 fra 99/6 - altså et af de sidste gamle...
  Jeg skiftede skiver og klodser for et par uger siden - calipre, ankerplade osv. var ok. Der fulgte at par ledlinger med ved bremseklodserne - går ud fra de er til abs sensor. Skal de skiftes, når de gamle er ok ???
 Desuden vil jeg lige ordne de bagerste ved lejlighed også. Mit spørgsmål: hvor meget skal jeg få fat i - bakker, tromle,repsæt, (cylindre,udluftning, ankerplade) - jeg hader når der lige mangler et par stumper, og skidtet er skilt ad. Bremseslanger er fine. Hvad er forskellen på kobb. fedt og alufedt?? Jeg har skiftet tit på min gamle golf, men ikke på en punto.
   På forhånd tak for svar - Carsten

6 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
ALB69
ALB69
978 2630
Man kan jo aldrig være sikker på andet end døden men en ledning sammen med klodser lugter af noget slid indikator,det er ikke sikkert at din bil har sådan noget avanceret udstyr,men klodserne passer så også til modeller der har.
At dine forreste ankerplader har det godt er overraskendene da de er ikke eksisterendene.
Hvad der skal bruges bagpå er jo lidt vanskeligt at sige,men flå dog et hjul af og se på sagerne inden du bestiller,repsæt til en Punto er vildt da nye stumper (købt det rigtige sted) er latterligt billige.Hvis der skal nye tromler på dyret ville jeg afgjort skifte lejer samtidig,så kan du have det hele klar.
Kobber/alu er noget med galvanisk tæring så brug du noget alu så er der nok færrest herinde der kommer efter dig.
God arbejdslyst
René
cdp
cdp Trådstarter
683 5792
 Ups - ja det er vel bare stænkplader forest, når intet hænger fast der...
 Jeg kigger på det i morgen - så er jeg sikker på de bagerste bremser, ikke gror fast i vinterens salt og is. Hos Krogslund ved de også en del om fiat...
     Takker for svar...

polobjørn
polobjørn
1763 4230

Hej

På Punto er det  MEGET  vigtigt af få justeret de bagerste bakker så langt ud som muligt, sådan så tromlen kun lige akkurat kan listes på ( fjern slidkanten hvis der er nogen )

Ellers sker der det at stangen eller noget andet fra justeringen går ud på bagkanten af hjullejet lige der hvor magnetringen til ABS sidder og den bliver ødelagt af dette.

Så det er bare med at få strammet så meget op som muligt (mærkeligt at de ikke er selvjusterende ! )

Hilsen Polobjørn

"AUTOELEKTRIKEREN"
Annonce
Annonce
uldal
uldal
6694 6500
Køb dog nye tromler, bakker, cylindere og slanger. Og skift h.bremsekabel. Så er du kørende til den bryder sammen. Fiat dele er utroligt billigt.

cdp
cdp Trådstarter
683 5792
 Har desværre ikke nået det i dag - forhåbentlig får jeg tid søndag.
 Godt at høre dit præcise råd polobjørn - når jeg får skidtet af, er det næmmere at se logikken i det hele.

polobjørn
polobjørn
1763 4230
Skrevet af polobjørn på 12 nov 2012 17:36

Hej

På Punto er det  MEGET  vigtigt af få justeret de bagerste bakker så langt ud som muligt, sådan så tromlen kun lige akkurat kan listes på ( fjern slidkanten hvis der er nogen )

Ellers sker der det at stangen eller noget andet fra justeringen går ud på bagkanten af hjullejet lige der hvor magnetringen til ABS sidder og den bliver ødelagt af dette.

Så det er bare med at få strammet så meget op som muligt (mærkeligt at de ikke er selvjusterende ! )

Hilsen Polobjørn

Glemte lige at du selvfølgelig skal slække håndbremsekabler helt  INDEN du samler igen 

"AUTOELEKTRIKEREN"
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Populært lige nu

1. Regnvejr vs yderbeklædning/maling
    Lav-Hus (læst 247 gange)
  2. Bunddække til ny hæk - skærver?
    Lav-Have (læst 353 gange)
  3. Elbehov til gennemstrømningsvandvarmer
    Fyr og opvarmning (læst 527 gange)
  4. Bøvl med varmen i sommerhuset
    Fyr og opvarmning (læst 168 gange)
  5. Bjælke dimensionering og understøtning
    Lav-Hus (læst 242 gange)
  6. Skillevæggen der gør vrøvl
    Lav-Hus (læst 1101 gange)
  7. Vandtryk er for lavt til opvaskemaskine - hvordan fikser jeg det?
    Lav-Hus (læst 305 gange)
  8. hvide hår i mit toilet?
    Lav-Hus (læst 11367 gange)
  9. Hjælp til sensor udendørs
    Belysning (læst 185 gange)
  10. trykpumpe til 50m slange
    Lav-Have (læst 236 gange)

Tilmeld dig og få fordele

Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere

Tilmeld dig gratis

Kort og godt

Lav-det-selv.dk (LDS) er Danmarks største samlingssted for boligejere og gør-det-selv folk. Hver måned besøges LDS over 600.000 gange, af folk der søger råd, vejledning og inspiration om alt fra boligforbedring til hobbyprojekter.

LDS er drevet af et stærkt fællesskab, hvor alle kan bidrage med viden og ideer.

Følg med