Korrespordance B

Hej,

Jeg kaster mig ud i at lave en korrespordance B med bare 2 afbrydere. Og jeg har set de diagrammer som er omtalt herinde (bl.a. http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/84116)
Men jeg er lidt i tvivl om, den ubrudte skinneledning der skal gå fra den ene afbryder til den anden som i linket er vist fra P til P. Jeg har taget et billede af bagsiden på mine afbrydere - skal den ubrudte skinneledning så sættes i L?

Og den faste fase så sættes i fx. X1 i begge afbrydere?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Ja, L svarer til P på tegningen i den anden tråd. Og ja, fasen til x1. Mellemlederen til lampen på x2
Ja, eller måske mere korrekt mellemledingen. Mellemleder er jo en chef :-)
Jeg mener den ledning, som skal forbindes til M på lampeudtaget.
Haha - Jep okay.... Jeg er med ;-)
Så når der er to afbrydere går det to ledere/mellrmledninger til lamperne?
Skrevet af steelman på 12 nov 2012 14:43
Haha - Jep okay.... Jeg er med ;-)
Så når der er to afbrydere går det to ledere/mellrmledninger til lamperne?

Der vil jo altid være mindst 2 afbrydere når det er en korrospondance. Og som regel er der 2 mellem ledninger oppe i lampeudtaget ja. Men ikke nødvendigvis, kommer an på kabel føringen.
Annonce
Ja, netop. Du kan enten føre en ledning fra både den ene og anden X2 til lampeudtaget og samle dem her. Eller lave en direkte forbindelse mellem de to X2'er og så en ledning fra den ene X2 til lampeudtaget. Det afhænger som Illisher skriver af, hvordan det er mest hensigtsmæssig at lave kabelføringen.

Kan i øvrigt anbefale dig at prøve at kigge op tegningerne i den anden tråd igen. Forestil dig, at der skal løbe vand fra L til N gennem lampen for at den kan lyse. Og overbevis dig så om, at du kan afbryde/træde for vandet på enten den ene eller anden afbryder. Når du har set sammenhængen, brude du ikke være i tvivl om, hvordan det skal forbindes. Hvis du er i tvivl, så ring til en autoriseret.
Haha.... Ja den metafor brugte min gamle fysiklærer i Folkeskolen også hehe :-)
Jet takker mange gange.... Det er klart det kommer an på kabelføringen... Det er bare fordi i mit hovede er der billede af to afbrydere med lampen imellem... Men det er selvfølgelig klart at det jo ikke siger noget om kabelføringrn nødvendigvis. :-)
Tusind tak for det. Nu har jeg helt styr på detaljerne ;-) Det er dælme dejligt at I øser ud af jeres viden herinde....!
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis