E Cig

Hvad mener i om og er der nogle af jer der bruger e cigretter?

Har selv dampet løs. i 2 mdr. nu og har ikk røget
anlog smøger siden og til med sparet ca 1200 kr.
fået smag og lugte sanser tilbage.

så i min verden huraa for E cig

og så bliver de ikk våde når jeg er på søen.
og dyrke min hoppy at sejle/fiske.

Mvh D.s

  At Sejle er at leve.

Blue Dane 32.   Årg 78

 

36 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Kæresten har lige købt en i sidste uge, hun skal vist lige vende sig til den, for hun hoster hver gang hun bruger den.

Hun håber også på at kunne droppe smøgerne helt, for det er alligevel en del penge man kan spare....
Jeg har købt til mig selv og fruen.
Hun er kommet ned på ca 4 almindelige cigaretter om dagen, resten på e-cig'en.
Jeg selv tog et par dages nedtrapning og har ikke røget en rigtig cigaret siden. Det vil sige i tre uger.

Den tager ikke rygetrangen helt, men den gør den tålelig at leve med indtil den på et tidspunkt forsvinder helt.
Til gengæld har jeg fået lugtesansen tilbage, hvilket fik mig til en dag at tro, at min mave var helt tosset, da jeg var på tønden. Indtil sammenhængen gik op for mig, og jeg erkendte, at sådan lugter der altså.
Maden smager også anderledes nu. Der er mange smage jeg slet ikke vidste er i forskellige ting. Det skal jeg også lige vænne mig til.
Morgenhosten er også stort set forsvundet, og det er lettere at gå på trapper. I det hele taget er det blevet lidt lettere at trække vejret, og da det er noget jeg gør ofte har det været en lettelse i hverdagen.

Med hensyn til penge, så er det et fornuftigt tiltag. På husstandsplan kan vi spare 28.000 - 30.000 kr om året ved at holde helt op. Penge der kan bruges til meget andet sjovere. F.eks kan de skære mange år af kreditforeningslånene, eller man kan få en nyere bil hvert 5 år. Det motiverer en del.

Jeg er glad for mig e-cig.

Er der nogen der har fundet et godt sted at købe e-juicen? Jeg synes det er noget pebrede priser der tages for det. 120 kr for en flaske med 30 ml inkl forsendelse ved køb af 5 ad gangen hos E-sug.dk.
Og så er det tosset, at man ikke må købe med nikotin i DK. Hvis der er nikotin i er det et lægemiddel, og så skal det være godkendt. Så man skal handle i udlandet og over nettet.

Chr.

Selvrensende filter = et filter du selv skal rense.

Bankrådgiver = Rådgiver banken om, hvor mange penge de kan plukke kunden for.

Alt hvad jeg gør er forkert. Deri går jeg aldrig galt.

LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Kl. 23.23 i aften har min kone og jeg dampet i præcist 1 år.
Det går fint. Vi har været rygere i 23 år og ville prøve om e-dampen kunne være en måde at få os væk fra røgen.
Vi begyndte at dampe med et nikotinindhold på 18 mg/ml. Det svarer ca. til at man ryger 20-25 cigaretter om dagen.
I løbet af det sidste år har vi gradvist skåret ned på nikotinindholdet og er nu nede på 1 mg/ml.
Det sidste skridt kommer snart. så er vi nikotinfri og kun "afhængig" af at gå og sutte på dampmaskinen.
Det er til gengæld meget hyggeligt at gå med sådan en sut. Man kan jo blande lige den smag man nu mest har hang til. Det være sig lige fra tobakssmag til bolsjesmag. Der findes hundredvis af forskellige smage.
Det er jo nok ikke decideret sundt, men under alle omstændigheder er det nok mange gange mere farligt at ryge.
Vores daglige velbefindende er blevet bedre.
Overvejer man at begynde, kan jeg kun anbefale at købe udstyr af en god kvalitet. Det skal virke godt for at man ikke falder tilbage til de analoge smøger. Kvalitets udstyr kan ved første øjekast godt virke dyrt, men over tid er det billigere end røg.
Jeg købte noget af det dyreste og har alligevel, over det sidste års tid, brugt under 1/3 del af mit normale "røgbudget".
@chr
Vi blander selv vores væsker.
Baser og smagsaromaer køber vi her: www.inawera.com
Udstyr køber vi her: www.pink-mule.com og www.e-damp.dk
Det er efterhånden lidt af en jungle at finde ud af. Der dukker nye internetbutikker op hele tiden.
Jeg har også sparet mange penge ved at bruge e cigaretter. Jeg bruger pt en ego clear x, som jeg er meget glad for. Desuden arbejder jeg på at lave en guide om e cigaretter, som vil skal omhandle om det meste om emnet. Det er bare lige det med at have tiden til det. Hvis I har lyst kan man se mere på http://e-cigaretguiden.dk

Online guider jeg arbejder med 

en guide om mobildækning derudover skriver jeg om privatøkonomi og et hobbyprojekt om e cigaretter
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
sider i skrivende stund og venter på posten kommer med min e smøg,, det er jeg noget spændt på, om den kan fjerne noget af forbruget af alm cigaretter,, og udfra jeres erfaring kunne det tyde på af det virker,, jeg har bestilt den på dampshop.dk og tilhørende juice
Held og lykke med din e cigaret. Tror ikke du kommer til at fortryde. Det tager lige et par dage at blive fortrolig med sine nye cigaret, men når man har lært den at kende, så glemmer man hurtigt de analoge cigaretter.

Online guider jeg arbejder med 

en guide om mobildækning derudover skriver jeg om privatøkonomi og et hobbyprojekt om e cigaretter
@chr
Jeg køber selv e-væske på http://www.elekcig.dk/ og er mega glad for det. Det er gode smage og kan klart anbefales og så er det vist også lidt billigere end der jeg kan se du køber.

PS jeg ryger EGOT men ved ikke om det har noget at sige mht smag
Hej DS,

Først tillykke med rygestoppet og de penge du har sparet!

Jeg købte en e cigaret for nogen tid siden og køber juicen fra dampshop.dk, hvor mine favoritter er menthol og lakrids. Jeg damper en del, men har faktisk intet overblik over, hvor mange penge jeg ugentligt/månedligt sparer, så tusind tak for tippet. Det skal jeg helt sikkert lige have fundet ud af. Det er jo kanon at vide, også hvis jeg på tidspunkt er ved at falde i igen.

God uge /hilsen Erik
Der er yderligere 26 indlæg i tråden.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også