Erfaringer med Build køkken - XL-byg

Hej Lav-det-selv folkens,

Har brug for at høre erfaringer med Xl-bygs Build køkkener. Denne uge (indtil 17/11-13) har de 40% rabat på Build køkken og bad. Det er trods alt en besparelse man kan mærke i lommen, når man som jeg har et rigtigt stort køkken. Men hvad er jeres erfaringer??? Er kvaliteten ok?

Tak,

jonama
12 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Hvorfor vælger du ikke et køkken hvor der er 45% besparelse ??? :o)
@ sitting bull
Nu giver det virkelig mening, når man siger: " At der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar". Måske også derfor du vælger at svare med et spørgsmål? 

@Jonama
Af hvilken pris er det, at de giver 40 % i rabat på? Ikke uvæsentligt.
Jeg kender ikke Build køkkenet, men hvis jeg var dig, så vil jeg da tage ned i XL-byg og tage varen i selvsyn.
Personligt kunne jeg godt finde på, at købe et IKEA køkken, men kun fordi, at Svane og Invita køkkener er alt for dyre.

Er det et køkken du selv skal sætte op eller skal XL-byg gøre det for dig?
En ordentlig opsætning er næsten ligeså vigtig som en god køkkenkvalitet. Dermed ikke sagt, at du eller XL-byg er dårlige til opsætning af køkkener

Når alt kommer til alt, så kunne jeg godt have en mistanke om, at størsteparten af diverse korpus'er og låger kommer fra den samme fabrik, men kun et gæt. Altså medmindre man køber et "Snedker made" køkken.




Med venlig hilsen

Allan Johansen
-------------------------------------
Sådan kan det gå: http://www.youtube.com/watch?v=KaHm1ecBCgw 
Build køkkenet er bedre end Ikea, men i samme kvalitet som den billige serie fra diverse køkken firmaer, som også AJohansen skriver, så laves de fleste køkkener det samme sted, og derfor generelt samme kvalitet, der kan dog være forskel på skinner, beslag osv.. men ellers er det mere eller mindre standard uanset hvilket mærke man køber.

Jeg personligt ville sammenligne prisen med feks. HTH gør det selv, som efter min vurdering er rimelig god kvalitet, selv i den helt lave pris ende.
Hva' dumt er der ved 45%.?
Hvis 40% er godt så er 45% ved bedre? :o)

Når nu det åbenbart er procenternes størrelse det handler om!
Koluda: Jeg bliver nysgerrig - jeg havde en ide om at selve skabskassen var noget nær identisk på alle køkkener, men hvori adskiller HTH sig fra eksempelvis IKEA?
Annonce
I må ikke lige hænge mig op på det, men mener IKEA's korpus er lavet i 19mm, mens de fleste andre kører med 16mm.
Designa kører derimod med en mere kompakt spånplade, som gør den mere skruefast.
Synes jeg har hørt rygter om at det er Designa, der leverer til XL.........

mvh

BS

 Topmålet af dovenskab er at gøre det rigtigt første gang

Skrevet af steinaa på 15 nov 2012 13:21
Koluda: Jeg bliver nysgerrig - jeg havde en ide om at selve skabskassen var noget nær identisk på alle køkkener, men hvori adskiller HTH sig fra eksempelvis IKEA?


Jep, skabene er mere eller mindre ens, men IKEA beslag og skinner er generelt i ringere kvalitet, ligesom deres finish på låger, frisider osv...

Også kan de ikke engang levere et emhætteskab da dette ikke indgår i deres sortiment.

Emhætteskabe - er det ikke alligevel "Schnee von gestern" dvs gammeldags? Bruger det fleste ikke frithængende emhætter eller emfang som de jo kaldes nu om dage?
Ikke dem der gerne vil have en skjult emhætte, og dem er der stadig flere af.

Men i et nyere køkken uden overskabe, vælger man selvfølgelig et emfang frem for emhætte.
Der er stor forskel på de forskellige køkkenfirmaer, og især på kvaliteten af det de leverer. Der findes flere fabrikker som leverer korpus, låger, bordplader osv til de forskellige køkkenmærker i dk.

Der er kæmpe forskel på folie til låger, lakeringer, kvalitet på finish osv osv. HTH Gør det selv og Ikea bruger 80 grams melamin på deres korpus, og finish på kantbånd på låger og bordplader er langt fra samme kvalitet som de lidt dyrere løsninger. Om det er en 16 eller en 19 mm spånplade er ikke så vigtig, det der er vigtig er densiteten på pladen, så underlaget for melamin og laminat ikke er så blød så det springer af ved slag eller kraftig brug.Personligt ville jeg aldrig selv købe hverken Ikea eller HTH Gør det selv, grundet den ringe kvalitet. Hvis XL Build er i samme liga ville jeg ikke overveje det. Hvordan Ikea desuden har vundet den test i TÆNK som de bruger som salgargumenet igen og igen, er mig en gåde. Det er et ude mærket køkken til pengene, men det skal absolut ikke sammenlignes med dyrere kvalitetskøkkener.

Prøv evt. at aflægge Vordingborgkøkkenet eller HTH et besøg, og giv dem et budget. Prisforskellen er ikke så stor hvis man sørger for at gå lidt til dem.

Jeg monterer 3-4 køkkener om ugen...

http://www.lyrk.dk
Der er yderligere 2 indlæg i tråden.
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.

Relaterede emner

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis