Stænkplade bag vask - alternativer?

Der kommer rigtig meget "snask" på væggen bag vores køkkenvask når vi vasker op.

Væggen er en smule ujævn, så en stænkplade på 80 cm vil give sig ca. 1 cm. fra den ene side til den anden. Jeg har noget monteringslim, men spørgsmålet er om det er stærkt nok til at holde pladen ind til væggen?

Ellers overvejer jeg at sætte fliser op (10x10) - men hvad med en form for vandafvisende tapet? er der nogen der har erfaringer med det?
7 svar
 Følg tråden
Annonce
Annonce
Annonce
Da jeg for mange år siden boede i lejlighed, lavede jeg en tynd plade af akryl, som jeg sleb med sandpapir på den ene side(der vendte ind mod væggen) for at mattere den. Den blev så montere med lim uden på den grimme væg, jeg valgte så også at lave en fuge hele vejen rundt i satinets silikone.

Men du kan jo også få akryl plader i mange farver, så kun fantasien sætter grænser.

Held og lykke med opvasken 

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Men en akrylplade limet på en væg der giver sig 1 cm pr løbende 80 cm - vil den ikke på sigt give sig og "slippe" væggen? Det lyder ellers meget flot!
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Maling. Af den robuste og afvaskelige slags. Måske gulvmaling!

Gi' hellere hele væggen når du ali'vel skal igang! :o)
Jo det kan godt være at den vil slippe med tiden. Du kunne jo vælge at spartle væggen på det sted hvor pladen skal sidde, for at rette den op, selvom det selvfølgelig er lidt omstændigt...

Fliser er klart en brugbar løsning, du kunne jo også vælge små mosaik fliser, som måske er "nemmere" at klistre fast på en skæv væg.

Jo ældre man bliver, jo hurtigere har man løbet som ung...
Er det en rimelig jævn flade udover den buer 1 cm, så skulle monteringlim nok kunne holde ja, hvis du kan fiksere pladen mens den hærder op.
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
Annonce
Du kan sagtens lime en akryl plade op selvom den gaber 1cm. jeg har gjort det samme med en glasplade på min skæve væg. Den fik godt med silikone på bagsiden og sat op, og sat i pres, så den blev holdt godt fast mens det tørrede. Og efterfølgende har den fået en fuge hele vejen rundt. Fugen er selvfølgelig en smugle tykkere visse steder da væggen ikke var helt plan, men det ser man kun mens man laver den.

Og bruger du en akrylplade på en 5mm, kan du sætte den i pres, så den er helt plan med væggen i alle kanter. Brug monterings lim, så skal den nok blive siddende der. I længere end mange år ;D
Tusind tak for jeres svar. Jeg skal vist ud og kigge på akrylplader i denne uge - det lyder til at det er den pæneste løsning og at det er noget der holder...
LDS Systembesked
LDS Tip
Automatisk tip
Indkøbstip: Få 20% rabat på spartelmasse og maling med vores rabatkode hos Malgodt: LDSMAL07     Se mere her
 Følg tråden
Vil du være med? Log ind for at svare.
Sponsor på LDS
Malgodt.dk

Malgodt er sponsor på Lav-det-selv.

Få særlig rabat på maling, epoxy og meget andet.

Se mere

Tilmeld dig og få fordele



Deltag i forummet, stil spørgsmål og svar andre

Favoritmarkér spændende indlæg

Færre reklamer, når du er logget ind
...og meget mere



Tilmeld dig gratis

Se også